Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Tue, 3 Apr 2018 18:55:31 +0200
Jeszcze jedno możesz wcześniej spróbować.

Odpalić bootloadera z karty na 2ndMa i z boot: wpisać Linux (czy co tam
masz w menu) root=/dev/hdXY <-- gdzie jest root czyli np.;

boot: Linux root=/dev/hdc5

Wtedy będziez wiedział z którego zabutuje i odpalisz jednocześnie tak jak ma
być docelowo. Potem poprawisz lilo.conf, odpalisz lilo i powinno się
udać.

Tak, docelowo ma bootować się z secondary-master, ponieważ tam mam fabryczne gniazdo.
Taka płyta:
http://advdownload.advantech.com/productfile/Downloadfile3/1-BD9PX/PCA-6751%20datasheet%20ed%202.pdf
z takim gniazdem CF:
http://www.yuyiplc.com/products/20664/image/ADVANTECH%20HALF-SIZE%20VGA%2FLCD%20MMX%20CPU%20CARD%20PCA-6751_2.jpg

BIOS jak najbardziej pozwala mi tam zainstalować dysk, bo w sumie co mu do tego. Bootuje tak jak mu ustawię (A,C,D,E, pełen wybór) . Niestety nawet wyłączenie kontrolera master i ustawienie dysków na NONE nie zmienia tego, że linux startuje jako hdc z tego gniazda.

Ogólnie dysk działa tylko jako hda (niezależnie czy oryginalny talerzowy czy CF). Podpięcie pod hdb czy też hdc ubija system (HDD i CF nie ma różnicy, więc tu nie jest problem). Podpiąłem do zupełnie innej płyty - Asus P5QL Pro. Jedno gniazdo IDE więc ograniczony jestem do jednej taśmy i primary-master lub primary-slave.
Dysk jako master - pięknie uruchamia się jako hda.
Dysk jako slave, w logach widać hdb i ten sam problem. Kernel panic.
Edycja lilo i fstab nic nie daje. Tak więc problem związany z czymś jeszcze. Nie mogę nic zrobić, zatrzymać bootowania, wydać komendy. Czy jest jakaś metoda aby przerwać bootowanie i spróbować zalogować się zanim nastąpi Kernel panic? Na razie nie udało mi się nic wymacać ani wyklikać.

zawartość oryginalna LILO:
"
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
linear
prompt
timeout=50
default=linux
image=/boot/vmlinuz
        label=linux
        initrd=/boot/initrd-2.2.12-20.img
        read-only
        root=/dev/hda1
"

zmiana na hdc w tych dwóch miejscach nic nie daje.

Podpięty do secondary-master, system ładuje się jako hdc, widać w logach:

hdc: ADATA IPC17-001GF, ATA DISK drive
Partition check:
 hdc: [PTBL] [123/255/63] hdc1 hdc2 hdc3 <hdc5>

no ale za chwilę:
kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k block-major-3, errno=2
VFS: Cannot open root device 03:01
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:01

I koniec, nic nie działa.
Chyba kupię jednak jeszcze jedną przejściówkę IDE-CF i tak wepnę tego CF'a. Inaczej wygląda na to że się nie da. Nie mam aplikacji która tam jest aby instalować i konfigurować od zera. Bazuję na kopi.

dzięki za chęci i pozdrawiam serdecznie

--
Irokez