Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 05 Apr 2018 00:59:04 GMT
On 2018-04-04, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

> Wielkie i szczere podziękowania Tobie za pomoc, jaką mi udzieliłeś w
> temacie.
> Wypiję flaszkę za Twoje zdrowie, chyba żeś gdzieś z okolic Wałbrzycha :)
>
> Działa, kurna działa.

Cieszę się :)

> dwie sprawy:
> 1. za żadne skarby nie edytować nic na dysku montując go gdzieś
> dystrybucją live. Przepaść czasowa powoduje, że zmian dokonanych przez
> współczesny system na filesystemie, nie jest w stanie obsłużyć fsck z
> 1999 roku. Kończy się to komunikatem jak poniżej i dupa blada:
>    fsck.ext2: Filesystem has unsupported feature(s)
>    e2fsck: Get a newer version of e2fsck!
> Należy użyć #vi.

Nie wiem czym to edytowałeś, ale nie sądzę aby edytor tekstu namącił.
Już prędzej nowszy fsck. A vi znac warto. Jak pracujesz na konsoli
tekstowej gdzie nie ma wygaszacza z blokadą ekranu to odpalasz vi i już
jest komputer solidnie chroniony :)

> 2. edycja lilo.conf.
> można dysk przeedytować na hdc i go bootować, ale trzeba dodać, że to
> jedyny i pierwszy dysk dla BIOS:
>
> disk=/dev/hdc
>       bios=0x80

Tego nie wiedziałem, bądź nie pamietałem.

> I tyle informacji, które się tutaj nie znalazły wcześniej a są kluczowe.
> Za resztę pomocnych komend serdecznie dziękuję.
> Karta siedzi w slocie kontrolera secondary-master i pięknie działa.

Tak jeszcze, odpukac, jakby kiedyś dla starego system już nic pomagało,
albo się miało po dziurki w nosie lilo i podobnych, to jest taki
pradawny bootmanager, który nazywa się xosl.

https://en.wikipedia.org/wiki/XOSL

To jest graficzny boot loader, który działa na bardzo podobnej zasadzie
jak współczesne efi, czyli trzyma swoją rozszerzoną część na osobnej
partycji. Uźywałem go do jakiegos 2005. Wszystko był w stanie zbutować.
Instaluje się m.in. z obrazu drdosa i freedosa. Polecam jako ostatnią
deskę ratunku :)

--
Marcin