Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Wed, 4 Apr 2018 07:30:23 +0200

Ciekawe ustrojstwo. Nie znam sie nic na przemysłowych komputerach, ale
ta szyna ISA to jaką funkcje tu pełni? To sie z czyms przez tę szynę
komunikuje, z jakimś centralnym kompem, w którym siedzi?

"Normatnie" jest płyta główna i powiedzmy lewa połowa jej z gniazdami ISA/PCI (magistrala komunikacyjna do innych kart) a prawa to procesor z całym osprzętem. Tutaj procesor z osprzętem jest zmieszczony na karcie, a magistrala komunikacyjna wyniesiona na slot ISA. W sumie karta nie potrzebuje nic więcej do pracy - jak widzisz jest gniazdo MOLEX, mogę tam wetknąć zasilanie z zasilacza i karta sama sobie pracuje. Ale ideą jest to, że ma się "płytę główną" zwaną backplane z gniazdami ISA gdzie jest ich... mnóstwo :) Możesz sobie powkładać na przykład osiem kart ethernetowych.

Ogólnie dysk działa tylko jako hda (niezależnie czy oryginalny talerzowy
czy CF).
Podpięcie pod hdb czy też hdc ubija system (HDD i CF nie ma różnicy,
więc tu nie jest problem).

Działa w sensie odpala się system jak powinien?

Tak, odpala się system

Ale mówię Ci, że sama edycja tych plików nic nie da, bo fstab nie jest
czytany w ogóle na etapie gdy jądro próbuje podpiąć root FS, a lilo.conf
to tylko plik pomocniczy i trzeba wykonać /sbin/lilo (samo lilo zwykle
wystarczy) aby te dane trafiły do bootloader'a.

Czy mogę odpalić /sbin/lilo z dystrybucji live? bo czuje że nie jeśli nie ma żadnych parametrów.

Natomiast po uruchomieniu tego dysku na kanale hdb, z parametrem "root=/dev/hdb1" wpisanym podczas bootowania, kiedy już dochodzi do trybu naprawczego fsck i mam możliwość wpisać cokolwiek, wpisałem /sbin/lilo i otrzymałem:

Warning: /dev/hdb is not on the first disk
creat /boot/map~: Read-only file system

I jest pięknie.. tylko chce teraz "repair filesystem" zrobić, ale nie
podoba mu się:
fsck.ext2: Filesystem has unsupported feature(s) (/dev/hdb1)
e2fsck: Get a newer version of e2fsck!

I co? Nie idzie dalej?

*** An error occured during the file system check
*** Dropping you to a shell
Zatrzymuje się z promptem: (repair filesystem)#

A co ten fsck mówi, że wszystko czyste?
Zapuść go na wszelki wypadek w trybie "forced" (-f)

zapuszczałem, czysto.
przeedytowałem też fstab aby w końcowych kolumnach wszędzie były 0 (miałem 1 1 przy /dev/hdb1) i nic to nie dało

Jesli nadal czysto to możesz tez spróbować:
debugfs -w -R "ssv state 1" /dev/hda1

debugfs 1.15, 18-Jul-1999 for EXT2 FS 0.5b
debugfs: Command not founf ssv

A jak nadal nic to:
tune2fs -l /dev/hdb1 | grep features

Filesystem features: sparse_super

Przyjdę z pracy pomęczę dalej. Na początku po przywróceniu z backupu nie krzyczał że filesystem musi sprawdzić, pewnie edycja pod Knoppixem mu namieszała i uporczywie woła.

--
Irokez