Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 04 Apr 2018 00:39:53 GMT
On 2018-04-03, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

> Tak, docelowo ma bootować się z secondary-master, ponieważ tam mam
> fabryczne gniazdo.
> Taka płyta:
> http://advdownload.advantech.com/productfile/Downloadfile3/1-BD9PX/PCA-6751%20datasheet%20ed%202.pdf
> z takim gniazdem CF:
> http://www.yuyiplc.com/products/20664/image/ADVANTECH%20HALF-SIZE%20VGA%2FLCD%20MMX%20CPU%20CARD%20PCA-6751_2.jpg

Ciekawe ustrojstwo. Nie znam sie nic na przemysłowych komputerach, ale
ta szyna ISA to jaką funkcje tu pełni? To sie z czyms przez tę szynę
komunikuje, z jakimś centralnym kompem, w którym siedzi?

> Ogólnie dysk działa tylko jako hda (niezależnie czy oryginalny talerzowy
> czy CF).
> Podpięcie pod hdb czy też hdc ubija system (HDD i CF nie ma różnicy,
> więc tu nie jest problem).

Działa w sensie odpala się system jak powinien?

> Podpiąłem do zupełnie innej płyty - Asus P5QL Pro. Jedno gniazdo IDE
> więc ograniczony jestem do jednej taśmy i primary-master lub primary-slave.
> Dysk jako master - pięknie uruchamia się jako hda.
> Dysk jako slave, w logach widać hdb i ten sam problem. Kernel panic.
> Edycja lilo i fstab nic nie daje. Tak więc problem związany z czymś

Ale mówię Ci, że sama edycja tych plików nic nie da, bo fstab nie jest
czytany w ogóle na etapie gdy jądro próbuje podpiąć root FS, a lilo.conf
to tylko plik pomocniczy i trzeba wykonać /sbin/lilo (samo lilo zwykle
wystarczy) aby te dane trafiły do bootloader'a.

> jeszcze. Nie mogę nic zrobić, zatrzymać bootowania, wydać komendy.
> Czy jest jakaś metoda aby przerwać bootowanie i spróbować zalogować się
> zanim nastąpi Kernel panic? Na razie nie udało mi się nic wymacać ani
> wyklikać.

Bez podpietego root fs nic nie możesz zrobic bo wszystkie polecenia w
tym definicje uzytkowników są na root fs.

> zmiana na hdc w tych dwóch miejscach nic nie daje.

a lilo odpaliłeś?

> Podpięty do secondary-master, system ładuje się jako hdc, widać w logach:
>
> hdc: ADATA IPC17-001GF, ATA DISK drive
> Partition check:
>   hdc: [PTBL] [123/255/63] hdc1 hdc2 hdc3 <hdc5>
>
> no ale za chwilę:
> kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k block-major-3, errno=2
> VFS: Cannot open root device 03:01
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:01

Trzeci dysk, pierwsza partycja, czy czwarty dysk druga partycja? Nie
wiem jak to jest numerowane.

--
Marcin