Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 2 Apr 2018 22:06:26 +0200

Ciekawostka,
wpięte w przez przejściówkę IDE-CF i zamiast oryginalnego dysku,
wszystko gra. Ale wpięte w gniazdo CF już nie.
Różnica taka, że w miejscu dysku był to napęd hda (primary master) a w
przejściówce wyświetla się podczas bootowania jako hdc (secondary
master, prawda, tak jest, nie mogę tego zmienić w BIOS). No i to chyba
wystarcza aby system nie wstał. Cóż, to nie Windows.

Podmiana w etc/fstab hda na hdc nic nie wniosła.

Bo nie mogła. Fstab jest "wykonywany" już po podmontowaniu fs. Musiałbyś
przekazać wskazanie gdzie jest fs bezposrednio jako paramtr przy
odpalaniu jądra.

hmm... czyli przy instalacji? I teraz to już pozamiatane?

Nie jestem przekonany czy mieszając w fizycznych ustawieniach dysków
jakikolwiek prehistoryczny windows zachowałby się lepiej.

Ale tutaj wysypuje się już taki "DOS", bo to nie ma żadnej graficznej nakładki u mnie. Stare Windowsy to były nakładki na DOS wtedy, nie przypominam sobie, żeby były problemy z DOS. Jasne, jak się dało na pierwszym kanale dysk bez systemu a na drugim z systemem i w BIOS nie było możliwości wskazania kolejności botowania to był komunikat "no booting device" czy jakoś tak. Ale jak jedyne urządzenie na taśmie, to nie grało różnicy. Pierwsza literka była nadawana i jazda. Reszta ustawień w dwóch plikach konfiguracyjnych w których można było grzebać bez problemów.
Kontrolerów dysków MFM nie używałem.

--
Irokez