Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 04 Apr 2018 01:13:33 GMT
On 2018-04-03, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
> Ok, udało się coś, aby wpisać root= przy botowaniu trzeba wcisnąć TAB :)
>
> No więc próbuję na tym ASUS'ie jako slave odpalić (bo na przejściówce
> mam zworkę i mogę szybko w te i we wte, poza tym na Asusie chodzą Live,
> a jak opanuję hdb1 na Asusie to i opanuję hdc1 na staruszku)

Miejmy nadzieję, że po przeniesieniu będzie bucic podobnie :)

> wciskam TAB, wklepuję Linux root=/dev/hdb1
> I jest pięknie.. tylko chce teraz "repair filesystem" zrobić, ale nie
> podoba mu się:
> fsck.ext2: Filesystem has unsupported feature(s) (/dev/hdb1)
> e2fsck: Get a newer version of e2fsck!

I co? Nie idzie dalej?

> jak nie urok to sraczka.
>
> Uruchamiam więc Fedora-KDE-Live-i386-26, robię fsck -r na tym dysku,
> wracam do bootowania i znowu pisze że musi przeprowadzić test i wskakuje
> w tryb naprawy ale nie zrobi tego bo fsck.ext2 nie obsługuje partycji ext2.
> Ręce i cycki opadają.

A co ten fsck mówi, że wszystko czyste?
Zapuść go na wszelki wypadek w trybie "forced" (-f)

Jesli nadal czysto to możesz tez spróbować:
debugfs -w -R "ssv state 1" /dev/hda1

co powinno ustawić, że system jest czysty

A jak nadal nic to:
tune2fs -l /dev/hdb1 | grep features

zobaczymy co to za ekstra rzeczy tam siedzą.

> Dwóch rzeczy nie wiem.
>
> - jak zedytuję lilo.cfg jak to ruszy
> - nie wiem po co edytować coś co ma dobry wpis

Zasadniczo słuszna uwaga, ale skoro coś nie gra to coś się zmieniło.
Zawartość biitloadera nie wydaje sie byc uszkodzona, więc trzeba
sprawdzic co i jak a przynajmniej przeładowac lilo. Mozna nawet bez
wczesniejszej edycji. Z tym, ze jeśli dysk będzie docelowo w innym
miejscu niż w trakcie lilowania, to lilo.conf trzeba przeedytowac, bo
zapisze bootloader'a na inny fizycznie dysk.

> - dlaczego przyjmuje parametr root=/dev/hdb1 przy bootowaniu a olewa ten
> wpis w lilo.cfg

Patrz mój wczesniejszy komentarz.

--
Marcin