Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 02 Apr 2018 19:18:05 GMT
On 2018-04-02, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

> Ciekawostka,
> wpięte w przez przejściówkę IDE-CF i zamiast oryginalnego dysku,
> wszystko gra. Ale wpięte w gniazdo CF już nie.
> Różnica taka, że w miejscu dysku był to napęd hda (primary master) a w
> przejściówce wyświetla się podczas bootowania jako hdc (secondary
> master, prawda, tak jest, nie mogę tego zmienić w BIOS). No i to chyba
> wystarcza aby system nie wstał. Cóż, to nie Windows.
>
> Podmiana w etc/fstab hda na hdc nic nie wniosła.

Bo nie mogła. Fstab jest "wykonywany" już po podmontowaniu fs. Musiałbyś
przekazać wskazanie gdzie jest fs bezposrednio jako paramtr przy
odpalaniu jądra.

Wieki nie używałem nic z lilo, ale ZCP w odległych czasach nie mogłeś
sobie ot tak zmieniać podczepienia dysku bo lilo opierało się na
fizycznym mapowaniu urządzenia. Współczesne systemy opierają się np. na
UUID co uniezaleznia w tym zakresie bootloadera od warstwy sprzętowej.

> Na razie poskładałem i mam dość linuxa.

Nie jestem przekonany czy mieszając w fizycznych ustawieniach dysków
jakikolwiek prehistoryczny windows zachowałby się lepiej.

--
Marcin