Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 03 Apr 2018 10:26:47 GMT
On 2018-04-03, Irokez <henryk.hk@gmail.com> wrote:
> To jest płyta która posiada na sobie jedno gniazdo IDE do podłączenia
> zwykłych dysków 3.5 cala (primary master i primary slave) oraz gniazdo
> na karty CF podłączone bezpośrednio do drugiego kanału IDE (secondary
> master). Czyli karta 1GB nad którą pracuje, podłączona do primary
> master działa (tylko tu potrzebuję przejściówki pasywnej CFtoIDE).
> Działa bo tu jest/był podłączony oryginalny dysk z którego robiłem
> klonowanie. Natomiast podłączona do secondary master nie działa (tu
> nie potrzebuję przejściówki bo płyta ma ją fizycznie fabrycznie na
> pleckach).

Rozumiem, że ma docelowo butować CFa z secondary master?
A w biosie się to da ustawić?

Zrobiłbym to tak, że odpaliłbym tego Linuxa z przejściówki (skoro
odpala), ale z włożoną inną kartą CF'a w tamto 2ndMaster.

Dalej musisz sprawdzić jak widzi ten linux tę kartę w gnieździe
docelowym (hdc?) i pozmieniac w lilo.conf aby root był tam wskazany

boot=/dev/hda <---- to ten, gdzie chcesz zainstalować bootloadera, więc
ten z którego odpaliłeś. No chyba, że na 2ndMa siedzi sklonowana karta
CF to wtedy hdc (czy co tam wyjdzie)

[..]
    label=linux
    root=/dev/hdcX    <---- partycja z root'em linuxa
    read-only

to samo w fstab choć ZCP nie jest to krytyczne

i teraz tylko odpalasz

/sbin/lilo

i jeśli wszystko dobrze poszło to będzie:
Added linux *

Problem, który może wystąpić, swojego czasu jądra przydzielały nazwy
urządzeń w lekko nieprzewidywalny sposób, więc jak docelowo nie będziesz
miał żadnego dysku na pierwszej taśmie, to cholera wie czy ten CF na
drugiej nie zrobi się hda.

--
Marcin