Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 2 Apr 2018 22:52:36 +0200

Bo nie mogła. Fstab jest "wykonywany" już po podmontowaniu fs. Musiałbyś
przekazać wskazanie gdzie jest fs bezposrednio jako paramtr przy
odpalaniu jądra.

hmm... czyli przy instalacji? I teraz to już pozamiatane?

Niekoniecznie, ale odpowiedź na pytanie "co nalezy zrobić" z tym jest
trochę roboty, bo nie grzebałem w LILO dobrych 15 lat. ZCP dawało się
wklepać ręcznie "root FS" z poziomu lilo ale to Cie nie urządza, bo
musiałbyś tak za kazdym razem.

A drugie podejście to niekoniecznie podczas instalacji, ale trzeba by
mieć system zbliżony do tego, który próbujesz odtworzyć z lilo, z niego
odpalić, itp. Może jutro poguglam jak znajdę trochę czasu.

Ok, dzięki za zainteresowanie.
Mi guuglanie w początkach 2000 roku niewiele wniosło, zwłaszcza że linuxa i Unixa dotykałem jak wyjścia nie było (a jakiś Solaris naście lat temu się trafił i pamiętam zdziwienie kumpla jak wpadł do mnie, że to zupełnie inna bajka niż linux).

Próbowałem zmienić wpisy wszystkie w /etc/lilo.conf oraz /etc/fstab z hda na hdc ale bez zmian.

A co by się stało gdyby system był butowany z innego fizycznie dysku niż
ten z MBRem?

w Boot.ini wskazanie jest na numer dysku. Nie ćwiczyłem takiej podmianki ale pewnie wysypie się jeśli wsadzimy pomiędzy te dwa dyski trzeci.

--
Irokez