Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 2 Apr 2018 16:48:45 +0200
On 2018-03-30, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
Witam

Kiedyś użyłem tego dziwnego programu, myślałem że robiąc obraz linuxa za
pomocą linuxowego programu robię dobrze, ale byłem widzę potężnym w
błędzie i teraz mam problem.

Dużo lepiej było to zrobic "dd"

Mam dysk działający oraz kartę CF na jednej taśmie.
Odpaliłem Knoppixa z USB, zrobiłem:
dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=64k
Wysypał się powyżej 1GB ale partycje mają razem 923MB.

Uruchamiam system z karty, LILO startuje, odpala się po kolei co tam jest, testuje partycje hdc1, hdc3, RAMDISK znajduje, autorun... autorun DONE.

i kolejne linijki to:

kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k block-major-3, errno=2
VFS: Cannot open root device 03:01
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:01

Na dysku źródłowym problemów nie ma, więc może po kolei każdą partycję... Dysk wrócił do stacji roboczej, Knoppix, komendy:
dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1 bs=4096 conv=notrunc,noerror
dd if=/dev/sda2 of=/dev/sdb2 bs=4096 conv=notrunc,noerror
dd if=/dev/sda3 of=/dev/sdb3 bs=4096 conv=notrunc,noerror

Po tym spowrotem do starego blaszaka i dalej to samo.
hmm.. nie wiem o co chodzi.

Dysk na który kopiuję to ADATA Industrial SLC 1GB IPC17-001GF (wbudowana obsługa SMART, ECC, Wear Leveling).

--
Irokez