Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Wed, 4 Apr 2018 19:18:53 +0200

spróbuj:
mount -o remount,rw /

mount: warning: cannot change mounted device with a remount

i powtórz lilo

Warning: /dev/hdb is not on the first disk
Added linux *

I co? Nie idzie dalej?

po restarcie latające znaczki 01 po całym ekranie.
System padł.

Ok, odtwarzam z backupu.
Startuję jako hda. Gra muzyka.
Próbuję uruchomić jako single user - ślicznie, gra muzyka
wyrzuca komunikat że dawno nie sprawdzane fsck więc z linii komend próbuję fsck -r /dev/hda i gitara. Jest OK. Sprawdził, o nic się nie czepiał.

Przełączam na hdb.
Single user już nie startuje, bo wcześniej mam znajomy komunikat.
Restart, uruchamiam "linux root=/dev/hdb1"
System startuje, wyrzuca mnie znowu w tryb naprawy fsck, nie jest źle. Mogę coś wklepać, choć fsck nie zrobię bo woła hda1.

#/sbin/lilo

błąd, bo mam odwołanie do nieistniejącego hda1 więc trzeba poprawić lilo.conf

#vi /etc/lilo.conf

zapisać zmian nie mogę, bo system tylko do odczytu
wychodzę z edytora vi

#mount -o remount,rw /
#vi /etc/lilo.conf

teraz gitara, poprawiłem wszędzie hda na hdb, zapisałem plik.

#/sbin/lilo
Warning: /dev/hdb is not on the first disk
Added linux *
#

teraz exit z rebootem i...
po restarcie latające znaczki 01 po całym ekranie.
System padł.
...nie mam pomysłów.
...przywracam znowu z kopii

--