Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 02 Apr 2018 20:30:35 GMT
On 2018-04-02, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

> hmm... czyli przy instalacji? I teraz to już pozamiatane?

Niekoniecznie, ale odpowiedź na pytanie "co nalezy zrobić" z tym jest
trochę roboty, bo nie grzebałem w LILO dobrych 15 lat. ZCP dawało się
wklepać ręcznie "root FS" z poziomu lilo ale to Cie nie urządza, bo
musiałbyś tak za kazdym razem.

A drugie podejście to niekoniecznie podczas instalacji, ale trzeba by
mieć system zbliżony do tego, który próbujesz odtworzyć z lilo, z niego
odpalić, itp. Może jutro poguglam jak znajdę trochę czasu.

Generalnie wygląda to tak, że ZCP lilo rozumie jedynie fizyczny adres:
szukaj fs na fizycznym hd0, pierwsza partycja, więc jak zamienisz dyski
to on nadal bedzie szukal na hd0,0 a to już będzie inny fizycznie dysk.

> [...]
> nakładki u mnie.
> Stare Windowsy to były nakładki na DOS wtedy, nie przypominam sobie,
> żeby były problemy z DOS. Jasne, jak się dało na pierwszym kanale dysk
> bez systemu a na drugim z systemem i w BIOS nie było możliwości
> wskazania kolejności botowania to był komunikat "no booting device" czy
> jakoś tak.
> Ale jak jedyne urządzenie na taśmie, to nie grało różnicy. Pierwsza
> literka była nadawana i jazda. Reszta ustawień w dwóch plikach
> konfiguracyjnych w których można było grzebać bez problemów.

A co by się stało gdyby system był butowany z innego fizycznie dysku niż
ten z MBRem?

--
Marcin