Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 04 Apr 2018 06:53:57 GMT
On 2018-04-04, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
> Czy mogę odpalić /sbin/lilo z dystrybucji live? bo czuje że nie jeśli
> nie ma żadnych parametrów.

Możesz spróbowac ale sens jest jedynie wtedy gdy jest to live bardzo
zbliżony wiekiem do tego systemu, który próbujesz naprawić. Jesli tak to
musisz podmontować gdzies ten system, przemapować /dev i /proc i może
/sys, zrobic chroot'a tam gdzie podmontowałes.

> Natomiast po uruchomieniu tego dysku na kanale hdb, z parametrem
> "root=/dev/hdb1" wpisanym podczas bootowania, kiedy już dochodzi do
> trybu naprawczego fsck i mam możliwość wpisać cokolwiek, wpisałem
> /sbin/lilo i otrzymałem:
>
> Warning: /dev/hdb is not on the first disk
> creat /boot/map~: Read-only file system

spróbuj:
mount -o remount,rw /

i powtórz lilo

> *** An error occured during the file system check
> *** Dropping you to a shell
> Zatrzymuje się z promptem: (repair filesystem)#

spróbuj zrobić ręcznie fsck z tego poziomu, tj.:

fsck -f /dev/hdb1

> Filesystem features: sparse_super

Spróbuj
tune2fs -O ^sparse_super /dev/hdb1