Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 17 Oct 2020 11:21:17 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Oct 2020 04:06:17 GMT
 doszła do mnie wiadomość  <Z4uiH.898637$dTb.324643@fx41.ams1>
 od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :

>Dzięki Olaf, czyli tak, to moje powyżej (dec)72695726 (hex)149D09D.
>Uppermost 4 (z 12) nibbles to 0, czyli należy to odczytać, że mamy 0
>błędów/72695726 odczytów. Podobnie z "seek". Miło.
>
>Czyli na szybko, bez przeliczania błędy są jeśli przy Seagatach te dwa
>pola mają wartości dec 4294967297 lub więcej.
>
>U pioruna:
>Nie ma błędów.

>Są błędy.

Błędy seek error mogą wynikać z trzęsionki dysku(coś nim szarpie, drugi dysk
obok, stary
wentylator czy trzęsienie ziemi).
Przykładowo, odpalić skan dysku w Victorii czy MHDD, włączyć widok "grid" i
lekko stukać
palcem w skanowany dysk czy w cały komputer(tu trochę mocniej).
Rezultaty mogą cię zaskoczyć(nowsze dyski jakoś dają sobie z tym radę, starsze
szaleją).