Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 maks temperatura

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 maks temperatura
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 17 Oct 2020 01:29:13 GMT
On 2020-10-16, pioruns <www@website.com> wrote:

> Ja mam bardzo łatwo, bo Linux mi pokazuje prawdziwą fizyczną temperaturę
> w narzędziu lm-sensors.
> Np. serwer aktualnie 35 C (Ryzen 7 1700 TDP 65W) a desktop 47 C (Ryzen 5
> 1600X TDP 95W). Nie ma opcji, że wyświetla z offsetem, bo wtedy serwer
> miałby 15 C co jest niemożliwe :)
>
> Przełącz się na chwilę do Ubuntu liveCD to też możesz zobaczyć prawdziwą
> temperaturę bez wątpliwości.

Ja jestem linuksiarz, problem w tym że lm_sensors nie zawsze pokazuje
poprawnie bez ręcznego grzebania w konfiguracji. Moje zainteresowanie
temperaturą występuje zaś w okolicach fizycznego złożenia sprzętu i nie
chciałbym spędzac wielu godzin babrząc się w tym, stąd założenie, że
windowsowski program dołączony do sprzętu jednak powinien to pokazywać
poprawnie bez większych cyrków.

Poza tym np. dla płyty, którą mam pod R5 3600 (PRIME B350M-E),
sensors-detect pokazuje to:

Driver `k10temp' (autoloaded):
  * Chip `AMD Family 17h thermal sensors' (confidence: 9)

Driver `to-be-written':
  * ISA bus, address 0x290
    Chip `ITE IT8655E Super IO Sensors' (confidence: 9)

A sensors to:
nouveau-pci-0900
Adapter: PCI adapter
fan1:        1032 RPM
temp1:        +35.0°C  (high = +95.0°C, hyst =  +3.0°C)
                       (crit = +105.0°C, hyst =  +5.0°C)
                       (emerg = +135.0°C, hyst =  +5.0°C)

k10temp-pci-00c3
Adapter: PCI adapter
Tdie:         +35.5°C  (high = +70.0°C)
Tctl:         +35.5°C

Powyższe dla k10temp-pci-00c3, to jest temp. cpu ale to nie jest
poprawna temperatura. Jest zaniżona właśnie o około 20C.

--
Marcin