Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 17 Oct 2020 03:22:54 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Oct 2020 01:08:11 GMT
 doszła do mnie wiadomość  <%triH.630911$jbb.526219@fx44.ams1>
 od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :

>No właśnie sprawdziłem omalże dziewiczego Seagata i też to ma. Internety
>twierdzą, że należy się niepokoić. Smartctl mówi pre-fail:
>
>1 Raw_Read_Error_Rate    [..]   Pre-fail  Always       -       72695726
>7 Seek_Error_Rate        [..]   Pre-fail  Always       -       21614701
>(ST8000DM004-2CX188)
>
>Czyli nalezy rozumieć że takie błędy to norma?

Nie mogę odgrzebać pdf-a od seagate, ale znalazłem coś, co się zgadza z tym, co
pamiętam.
Tak jak mówiłem:

http://www.users.on.net/~fzabkar/HDD/Seagate_SER_RRER_HEC.html

Seek Error Rate

The raw value of each SMART attribute occupies 48 bits. Seagate's Seek Error
Rate
attribute consists of two parts -- a 16-bit count of seek errors in the
uppermost 4
nibbles, and a 32-bit count of seeks in the lowermost 8 nibbles. In order to
see these
data, we will need a SMART utility that reports all 48 bits, preferably in
hexadecimal.
Two such utilities are HD Sentinel and HDDScan.

Wystarczy odczytać parametry SMART w HEX, i będzie to widać.
To dotyczy też innych parametrów typu "error rate".