Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 17 Oct 2020 01:08:11 GMT
On 2020-10-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2020 12:33:43 +0100
>  doszła do mnie wiadomość  <rmc0eo$9bt$1$pioruns@news.chmurka.net>
>  od pioruns <www@website.com>  :

> To pole może być połączeniem dwóch wartości, całkowita ilość
> pozycjonowań/całkowita ilość błędów pozycjonowania(w Seagate chyba tak
> jest), to samo może dotyczyć parametru Raw Error Rate i innych(całkowita
> ilość odczytów/całkowita ilość błędnych odczytów lub całkowita ilość
> odczytów/ilość błędnych odczytów od włączenia zasilania dysku, czyli po
> włączeniu zerowana była ilość błędów). W dokumentacji gdzieś to mieli,
> [...]

No właśnie sprawdziłem omalże dziewiczego Seagata i też to ma. Internety
twierdzą, że należy się niepokoić. Smartctl mówi pre-fail:

1 Raw_Read_Error_Rate    [..]   Pre-fail  Always       -       72695726
7 Seek_Error_Rate        [..]   Pre-fail  Always       -       21614701
(ST8000DM004-2CX188)

Czyli nalezy rozumieć że takie błędy to norma?

--
Marcin