Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 maks temperatura

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 maks temperatura
From: pioruns <www@website.com>
Date: Fri, 16 Oct 2020 13:07:40 +0100
On 16/10/2020 13:00, Marcin Debowski wrote:

> Ale to jest temperatura bieząca a ja mówię o maksymalnej. Mam rozumiec,
> że niektórzy podają 75C z ofsetem?

Heh, no tak, mój błąd! Powinienem na przykładzie temp. max. to opisać.
Ale temp. max. ma taki sam offet jak temperatura aktualna.

> Swoją drogą seria FX nie informowała o temperaturze, ale był to ofset
> właśnie od T maks. Czy oni nie mogą się zdecydować na coś normalnego,
> albo przynajmniej być konsekwentni?

> Sprawdzam Asusowym do overclocking (AI Suite 3, płyta Prime X370-PRO, R7
> 1700 pro). Wydaje się podawać poprawnie. Tylko właśnie nie wiem jaki
> maks. Automatyczna optymalizacja doszła do 79C przy zabawie z zegarem i
> napięciami, więc w sumie wydaje się to wskazywać na 75C. Tylko, że to
> jest MZ temperatura rzeczywistą, więc dlaczego AMD podaje 95C?

Moja interpretacja: (zgaduję)
Jak czytasz bezpośrednio z płyty głównej/BIOSu, to masz np. temperaturę
aktualną 60C zamiast 40C, a maksymalną 95C zamiast 75C. Dystans do
maksymalnej masz ten sam, co jakbyś użył narzędzia, które pokazuje 40C
aktualną i 75C maksymalną (czyli prawdziwe temperatury fizyczne).

Też mi się wydaje, że temp. max tych procesorów to 75C czyli (95C prosto
z BIOSu).

Odpal kompa z zimnego to się dowiesz co ten AI Suite 3 pokazuje tak
naprawdę.

Wydaje mi się, że cały ten cyrk jest zrobiony po to, aby ludziom się nie
paliły procki, procek który mówi, że jest 20C gorętszy niż jest w
rzeczywistości włączy sobie throttling szybciej i się nie zniszczy.

--
pozdrawiam,   pioruns