Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: pioruns <www@website.com>
Date: Sat, 17 Oct 2020 10:20:38 +0100
On 17/10/2020 02:55, Marcin Debowski wrote:
> A wracając do btrfs, u mnie jest o tyle gorzej, że chodzi mi to w układzie
> data:single, metadata:raid1 na 5 fizycznych dyskach. Dla takiego układu nie
> mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie, czy wypadnięcie jednego fizycznego
> urządzenia umożliwi odtworzenie plików (po dodaniu sprawnego urządzenia) z
> pozostałych. Wydawałoby się, że ten raid 1 dla meta data powinien mieć kopie
> na różnych fizycznych urządzeniach, więc odpowiedź powinna brzmieć - tak,
> ale jak góglam, to widzę odpowiedzi na nie.

No u mnie łatwiej, bo mam data też w raid1:

btrfs filesystem df /home
Data, RAID1: total=598.00GiB, used=535.91GiB
System, RAID1: total=32.00MiB, used=128.00KiB
Metadata, RAID1: total=1.00GiB, used=760.36MiB
GlobalReserve, single: total=512.00MiB, used=0.00B

Czytam po internetach, że jak mi wypadnie dysk to będę miał jeden raz
możliwość zamontowania partycji w trybie degraded RW a potem już tylko
Read. Taka przypadłość btrfs kiedyś  była, nie wiem czy to nadal
aktualne. mdadm jak testowałem partycję na root, to wyciągałem po dysku
i sprawdzałem czy grub i system startuje i chodzi, i ładniej śmigał w
degraded. Nie chce mi się teraz tego robić z btrfs, za duża partycja w
razie czego gdybym musiał formatować i mielić od nowa :D

--
pozdrawiam,   pioruns