Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: pioruns <www@website.com>
Date: Fri, 16 Oct 2020 12:46:34 +0100
On 16/10/2020 01:10, Marcin Debowski wrote:

> Też jestem ciekaw :)

Kostka 16GB dzisiaj przyszła. Będę testował, najpierw w desktopie (też
AM4 + Ryzen), a potem w serwerze :)

> Jakiś skrypt, który skanuje dyski, jeśli znajdzie nowy plik to zapuszcza
> par2 i robi plik korekcyjny. Wczesniej oczywiście sprawdza czy ten już
> nie istnieje. Jak potem stwierdzisz uszkodzenie to będzie łatwo
> odtworzyć. Miejsca przy niskiej redundancji tez to nie zajmie.

Fajne narzędzie ten parchive, obczaję :) Przyda się do backupów może.

Ale, Btrfs nie robi czegoś podobnego domyślnie? On porównuje zapisy na
obu dyskach w swoim "raid1" i patrzy, czy wszystkie pliki są poprawnie
zapisane. Robi to cały czas.  Potrafi odtworzyć plik gdy dane zostaną
uszkodzone, a także pracować z jednym dyskiem z zdegradowanym raidem.
Nie zastąpi to danych nadmiarowych jak w WinRAR czy parchive, czy
macierzy RAID6, ale spójność danych trzyma.
Ma jednak trochę różnic od mdadm. Używam obydwu mdadm i btrfs w trybie
RAID1.

--
pozdrawiam,   pioruns