Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: pioruns <www@website.com>
Date: Fri, 16 Oct 2020 16:48:24 +0100
PamięćOn 16/10/2020 01:10, Marcin Debowski wrote:

> Też jestem ciekaw :)
Pamięć zainstalowana. Wygląda mi na pełny sukces!

Dla przypomnienia, hardware:
product: PRIME B350-PLUS
product: AMD Ryzen 7 1700 Eight-Core Processor

Dane z lshw:
*-memory
          physical id: 26
          slot: System board or motherboard
          size: 16GiB
          capabilities: ecc
          configuration: errordetection=multi-bit-ecc

*-bank:1
(Unregistered) 2666 MHz (0.4 ns)
             product: 9965745-002.A00G
             vendor: Kingston
             physical id: 1
             serial: 719CA3F9
             slot: DIMM_A2
             size: 16GiB
             width: 64 bits
             clock: 2666MHz (0.4ns)

Dane z dmidecode:
Handle 0x0026, DMI type 16, 23 bytes
Physical Memory Array
        Location: System Board Or Motherboard
        Use: System Memory
        Error Correction Type: Multi-bit ECC
        Maximum Capacity: 128 GB
        Error Information Handle: 0x0025
        Number Of Devices: 4

Handle 0x0027, DMI type 19, 31 bytes
Memory Array Mapped Address
        Starting Address: 0x00000000000
        Ending Address: 0x003FFFFFFFF
        Range Size: 16 GB
        Physical Array Handle: 0x0026
        Partition Width: 1

A więc wygląda na to, że Multi-Level ECC jest włączone :) Zajefajnie, bo
tanio sprzęt dorwałem, używany, ale w stanie idealnym. Służy już ponad
rok, dawno się zwrócił, a mam funkcjonalność i wydajność serwerów
wielokrotnie droższych!

Męczyłęm się z pół godziny chciałem zrobić tą pamięć niestabilną, nie
chciała pokazać żadnych błędów w memtest86, a jak zlazłem z zegarami
CAS/RAS etc za nisko to nie startowała, musiałem przepinać pamięć
poprzednią spowrotem aby PC ruszył, i tak kilka razy aż w końcu dałem
sobie spokój bo serwer ma chodzić. No i chodzi :) Teraz bede czekać na
raporty błędów. edac-util mówi:
mc0: 0 Uncorrected Errors with no DIMM info
mc0: 0 Corrected Errors with no DIMM info
mc0: csrow2: 0 Uncorrected Errors
mc0: csrow2: mc#0csrow#2channel#1: 0 Corrected Errors
mc0: csrow3: 0 Uncorrected Errors
mc0: csrow3: mc#0csrow#3channel#1: 0 Corrected Errors
edac-util: No errors to report.

:D

--
pozdrawiam,   pioruns