Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 27 Apr 2020 10:56:16 +0200

"Trybun" 5ea6954c$0$31100$65785112@news.neostrada.pl

Ale to napisałeś teraz, wcześniej były tylko jakieś ogólniki.

IMO tak piszę od początku tego wątku.

Cały system jest na SSD, na HDD tylko zewnętrzne programy.
jak np Opera czy Thunderbird.

Te programy mogą być przyczyną opóźniaeń.

W sumie o co tu chodzi z tym numerowaniem PCIe w kwestii "x"?

W sumie 2 linie dają ze 2 razy większą przepustowość niż jedna,
ale zazwyczaj nie sumujemy, lecz mnożymy. ;)

Na płytach głównych te o niższej numeracji rozdawane są szczodrą ręką,
a choćby te x16 skąpą. Nawet nie znam urządzenia które by mogło korzystać z
slotu PCIe x1, x2 czy x4.

x4 -- przeciętny dysk
x2 -- niejeden dysk
x1 -- czytnik kart SD, WiFi?

No i to "v" też jest zagadką. W kompie mam PCIe z jakimś niższym v a chcę włożyć kartę grafiki która oficjalnie kompatybilna jest z wyższą wersją v. Przypuśćmy że będzie działać, ale czy z jakimiś stratami na wydajności?

Zdecydowanie tak -- pomiędzy wersjami jest duży skok ilościowy.
(nie o 10%, ale o 100% lub prawie o 100% pomiędzy wersjami)

  https://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Tak trudno wygooglać? ;)
Może znów zauważysz, że nie chcesz linków?

Przewaga SSD nad HDD leży nie tylko w transferze, ale też w opóźnieniach.
Zaś przewaga NVMe nad AHCI leży też w kolejkowaniu.

Bo tą wiedzę to ja mam bez zaglądania pod linki.

Masz, lecz ją negujesz?

Znacznie bardziej interesują mnie doświadczenia własne użytkowników.

Nie interesuje mnie start Win -- wywalenie śmieci (choćby
czystka w MountedDevices -- nie polecam, choć uskuteczniam;
ostatni raz -- wczoraj, bo WXP znów :) pobłądził w literaturze)
potrafi skrócić czas startu dziesięciokrotnie...

A moje doświadczenie są takie że przewaga SSD (jeżeli już) to musi leżeć przede
wszystkim w tym że pracuje w nowszym kompie.

SSD może pracować w starym kompie -- mSATA.

https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk03kqggHD8IllbVSLm0DMfWerD5Drw%3A1587977577793&source=hp&ei=aZ2mXq_cLcyaa4DilIAC&q=msata+ssd+dysk&oq=msata+ssd+dysk&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BggjECcQEzoECCMQJzoFCAAQgwE6AggAOgQIABAKOgUIABDLAToICAAQCBANEB5QywVY6ylg4ixoAXAAeACAAeoBiAG4DJIBBTUuOC4xmAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjvtLu7nYjpAhVMzRoKHQAxBSAQ4dUDCAc&uact=5

https://allegro.pl/kategoria/dyski-i-pamieci-przenosne-dyski-ssd-257335?string=msata&bmatch=baseline-al-product-cl-eyesa2-dict43-ele-1-5-0318

--