Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 27 Apr 2020 10:36:10 +0200

"Adam" r851kv$s7b$1$Adam@news.chmurka.net

Ale tak też można, pod warunkiem, że dane są poniżej pojemności docelowego. Tye, że nie każdy program pozwoli kopiować z większego na mniejszy przy założeniu, że pojemność danych mieści się na docelowym.

Partycjoner (co do zasady) pozwala każdy, o ile nie bajt do bajta.
Znane mi edytory dysku kopiują tyle, ile zlecisz -- przykładowo od
1000 LBA 2000 LBA.

Druga rzecz: trzeba później naprawiać partycję na docelowym.

Jeśli:
- partycja skopiowana została w całości
- była primary
- została skopiowana tablica partycji
raczej jest OK.

Jeśli:
- partycja skopiowana została w całości
- była primary
- nie została skopiowana tablica partycji,
  ale TP stosownie poprawiłeś (jedna chwila
  i jedno kliknięcie w partycjonerze)
raczej jest OK.

Jeśli:
- partycja skopiowana została w całości
- była dyskiem logicznym
- została skopiowana stosownie ;)
  (czyli w poprzedzającej jest stosowny wpis)
raczej jest OK.

Jeśli:
- partycja skopiowana została w całości
- była dyskiem logicznym
- nie została skopiowana stosownie
  (w poprzedzającej brak stosownego wpisu)
  ale ręcznie skorygowałeś, co trzeba -- ja
  bym skasował partycję i odkasował)
raczej jest OK.

Jeśli:
- partycja nie została skopiowana w całości,
  lecz stosownie nadpisywałeś
raczej jest OK.

A jeśli:
- partycja nie została skopiowana w całości,
  brak jej tego i owego, to trudno zgadnąć, co jest...

partycji wiele, w tym logiczne, to może już być problem.

Trzeba też odróżnić sprzętowe od fizycznego, z fizyczne od logicznego.
Sprzętowe to w niektórych kopiarkach, tych, co nie potrzebują komputera albo
korzystając z matrycy w układzie Mirror.

Z coś wspominał o USB.
Mirror -- OK, ale Mirror skopiuje także błędy.
IMO warto mieć bakapy czynione co jakiś czas
i wywalać nieprzydatne z uwagi na starość.

Fizyczne to sektor na sektor, a logiczne to (w uproszczeniu) partycje i system
plików.