Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 24 Apr 2020 17:57:22 +0200

"Trybun" 5ea2d7b1$0$560$65785112@news.neostrada.pl

Dziękuję.

Proszę.

To po kiego grzyba zamiast odpowiedzieć
po ludzku dostaję tylko jakieś linki?

Ja dawłem Ci te linki?

Nie zmierzysz naręcznym zegarkiem różnic w lagowaniu pomiędzy 7200 rpm
32 MB i 5400 rpm 8 MB, ale ogólnie komputer jest żwawszy z HDD 7200 rpm
niż z HDD 5400 rpm.

A więc różnica niezauważalna?

Dla mnie zauważalna, ale ja nie instaluję co tydzień Win
razem z programami i nie uruchamiam komputera zbyt często...

Z powodu?...

Podałem Ci powód wielokrotnie -- przeczytaj to, co
napisałem wcześniej, jeśli chcesz mojej odpowiedzi.

bo teoretycznie powinno być wydajniej i szybciej?

I jest.

(także cenową) z HDD innymi niż 5400.

O tyle ciekawe, że ,,zwykłe'' HDD 3.5" mają 5400 rpm
a chyba masz także blaszaki...

Ja w jednym blaszaku mam SSD i HDD, w laptopie to samo, na blaszaku trzy systemy, na laptopie jeden. W sumie nic mi wielkiego to kombinowanie z dyskami nie dało. Gdyby nie wydajniejsza praca pod Linuksem i W7, to zaapelowałbym do wszystkich wielbicieli dysków SSD - ugotujcie sobie z nich zupę bo tylko do tego się nadają.

Co? SATA to SATA, a USB to USB, planujesz kupić jakiś adapter?

Kupiłem.

W żadnym wypadku, interesuje mnie tylko twoje osobiste odczucie czy jest albo
było lepiej, ew - różnica nieodczuwalna.

Różnice:
5400 vs 7200
5400 vs SSD
są dostrzegalne, ale różnica:
5400 vs SSD
jest szalona...

-=-

Pomiędzy różnymi 7200 też będzie różnica i pomiędzy HDD
z_nazwy_takimi_samymi, ale różnie zużytymi, też jest różnica...

Dysk nie jest jedynym spowalniaczem -- nawet grafika PCIe x16 też ma swoje
opóźnienia...

Dysk SSD 2.5" SATA zwykle nie oferuje setek tysięcy IOpSów czy GB/s transferu...

--