Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 26 Apr 2020 16:15:52 +0200

"Trybun" 5ea57bc4$0$552$65785112@news.neostrada.pl

Z Twojej strony też nie było odpowiedzi na wprost.

Moja wprost odpowiedź:
  SSD bije na głowę wszelkie HDD
  a HDD 7200 rpm jest wyraźnie szybszy od HDD 5400 rpm.
To doświadczenia na jednym SSD i na kilku zaledwie HDD.

Ważne że daje się zauważyć.

Nie mierzę stoperem lagowania.

Różnice:
5400 vs 7200
5400 vs SSD
są dostrzegalne, ale różnica:
5400 vs SSD
jest szalona...

Czego nie potwierdzam.

Tu jest problem -- nie chcesz ode mnie mojej odpowiedzi,
ale swojej, której nie znajdujesz ani wprost, ani inaczej.

Może spełniając określone warunki prędkość uruchamiania W10 byłaby zauważalna, obecne wartości uruchamiania z SSD oscylują wokół 30-40 sekund, a więc nie ma żadnej różnicy na korzyść

Jeśli w trakcie uruchamiania z SSD korzystasz z HDD,
bo tam masz jakieś ważne programy potrzebne w startowaniu...

względem HDD. Nie neguje tego że być może SSD to rakiety, ale przy rekomendacji przydałby się wyjaśnienie że tylko na nowszym sprzęcie idzie wykorzystać w pełni walory SSD.

Nie mam ogromnego doświadczenia -- mam Acera
oferującego 2 linie PCIe dla M.2 i NVMe PCIe x4.

PCIe też są w różnych odmianach 1,2 i 3.

Niezupełnie -- obecnie raczej tylko PCIe v3 i PCIe v4.
Czym innym jest liczba linii (x1, x2, x4, x8, x256 ;) itd) a czym innym
jest wersja PCie. Jeszcze czym innym jest wersja NVMe -- 1.3 lub 1.4,
choć nie śledzę tego... Z nawet znalazł NVMe 4. ;)

Ale z jest profesjonalny...

SATA3 powinien chyba obsłużyć w pełni transfer oferowany przez zdecydowaną
większość dysków SSD.

Jesteś w writeonly modzie i nie przyjmujesz żadnej wiedzy.
SSD nie mają jakiejś szalonej szybkości -- mój Evo po wyczerpaniu
szybkich buforów ponoć oferuje 300 MB/s. Nie sprawdzałem, ale nie
jest to dziwne.

Przewaga SSD nad HDD leży nie tylko w transferze, ale też w opóźnieniach.
Zaś przewaga NVMe nad AHCI leży też w kolejkowaniu.

--