Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Mon, 27 Apr 2020 18:56:30 +0200

"Trybun" 5ea6954c$0$31100$65785112@news.neostrada.pl

Ale to napisałeś teraz, wcześniej były tylko jakieś ogólniki.

IMO tak piszę od początku tego wątku.

Cały system jest na SSD, na HDD tylko zewnętrzne programy.
jak np Opera czy Thunderbird.

Te programy mogą być przyczyną opóźniaeń.

Logiczne rzecz biorąc - mogą, a nawet są..

W sumie o co tu chodzi z tym numerowaniem PCIe w kwestii "x"?

W sumie 2 linie dają ze 2 razy większą przepustowość niż jedna,
ale zazwyczaj nie sumujemy, lecz mnożymy. ;)

Jakieś 20 lat temu sam złożyłem komputer, jednak teraz jak widzę sporo się zmieniło. Kiedyś był przeważnie jeden slot na kartę grafiki - PCIe x16, pozostałe to to PCI, w których był jeden standard podłączania urządzeń, czyli pasowały do tego ówczesne karty TV, audio, wifi itd.

Na płytach głównych te o niższej numeracji rozdawane są szczodrą ręką,
a choćby te x16 skąpą. Nawet nie znam urządzenia które by mogło korzystać z slotu PCIe x1, x2 czy x4.

x4 -- przeciętny dysk
x2 -- niejeden dysk
x1 -- czytnik kart SD, WiFi?

Jednym słowem, zastąpiły one dawny standard PCI płyty głównej?

No i to "v" też jest zagadką. W kompie mam PCIe z jakimś niższym v a chcę włożyć kartę grafiki która oficjalnie kompatybilna jest z wyższą wersją v. Przypuśćmy że będzie działać, ale czy z jakimiś stratami na wydajności?

Zdecydowanie tak -- pomiędzy wersjami jest duży skok ilościowy.
(nie o 10%, ale o 100% lub prawie o 100% pomiędzy wersjami)

  https://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Tak trudno wygooglać? ;)
Może znów zauważysz, że nie chcesz linków?

A więc wydaje się bez sensu wydaje się być wymiana mojej Nvidii GT 240 na nową - GT 1030 w 10letnim kompie..

Przewaga SSD nad HDD leży nie tylko w transferze, ale też w opóźnieniach.
Zaś przewaga NVMe nad AHCI leży też w kolejkowaniu.

Bo tą wiedzę to ja mam bez zaglądania pod linki.

Masz, lecz ją negujesz?

Oczekuję tylko autorskiej odpowiedzi, a nie linków.

Znacznie bardziej interesują mnie doświadczenia własne użytkowników.

Nie interesuje mnie start Win -- wywalenie śmieci (choćby
czystka w MountedDevices -- nie polecam, choć uskuteczniam;
ostatni raz -- wczoraj, bo WXP znów :) pobłądził w literaturze)
potrafi skrócić czas startu dziesięciokrotnie...

Nie ma co z góry zakładać że każdy użytkownik ma zaśmiecony system, np ja mam tylko to czego potrzebuję. W XP dochodzi tylko defragmentacja dyski, czyli potencjalny systemowy spowalniacz.

A moje doświadczenie są takie że przewaga SSD (jeżeli już) to musi leżeć przede wszystkim w tym że pracuje w nowszym kompie.

SSD może pracować w starym kompie -- mSATA.
https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk03kqggHD8IllbVSLm0DMfWerD5Drw%3A1587977577793&source=hp&ei=aZ2mXq_cLcyaa4DilIAC&q=msata+ssd+dysk&oq=msata+ssd+dysk&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BggjECcQEzoECCMQJzoFCAAQgwE6AggAOgQIABAKOgUIABDLAToICAAQCBANEB5QywVY6ylg4ixoAXAAeACAAeoBiAG4DJIBBTUuOC4xmAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjvtLu7nYjpAhVMzRoKHQAxBSAQ4dUDCAc&uact=5

https://allegro.pl/kategoria/dyski-i-pamieci-przenosne-dyski-ssd-257335?string=msata&bmatch=baseline-al-product-cl-eyesa2-dict43-ele-1-5-0318

A co to takiego, - jakiś adapter na IDE/PCI?