Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 23 Apr 2020 15:04:24 +0200

"Trybun" 5ea16ad5$0$17341$65785112@news.neostrada.pl

Pozwolisz że wyrażę wątpliwości co do tych 122km/h gołębia, tym
bardziej że ktoś zaliczył taką prędkość do średniej przelotowej..

Tu nie jest potrzebne moje pozwolenie, ale jeśli chcesz -- pozwalam. ;)

Ale do rzeczy, -"pisano mi", czyli jest to zwykle powoływanie się na dane znalezione w necie, z których dla użytkownika (przynajmniej dla mnie) nie wynika dokładnie nic. A pytanie było niby proste - czy miał ktoś (użytkował) dyski o różnych parametrach

Niemal każdy miał.

i czy dostrzegł w nich jakieś różnice w działaniu

Nie zmierzysz naręcznym zegarkiem różnic w lagowaniu pomiędzy 7200 rpm
32 MB i 5400 rpm 8 MB, ale ogólnie komputer jest żwawszy z HDD 7200 rpm
niż z HDD 5400 rpm.

i czy wobec tego warto/trzeba brać pod uwagę parametry dysku przy zakupie.

Wg mnie warto.

-=-

Puszkę piwa przewieziesz równie dobrze
  Trabantem czy Maluchem
    jak
  i TIRem,
ale wielu ton piwa nie przewieziesz równie dobrze
  Trabantem czy Maluchem
    jak
  i TIRem.

Do pisania na grupy dyskusyjne zapewne nie warto 7200 rpm, gdy 5400 rpm
będzie znacznie tańszy... ;) Podczas pisania komputer zazwyczaj czeka na
palce pisarza...

Może idź w przeciwnym kierunku -- po co 5400 rpm 8 MB,
skoro można by 3600 rpm 4 MB lub mniej?... 1800 rpm 2 MB...
Może jeszcze mniej rpm i mniej MB... Tak zejdź do zer -- będzie
widoczna różnica pomiędzy 7200 rpm 32 MB i 0 0 ? ;)

Z przeciwnej strony -- jest jakaś szalona różnica w cenie
pomiędzy 7200 rpm i 5400 rpm?

-=-

Najszybsze dyski chcę wstawić do Acera -- najszybszego laptopa.

Niby przeczę sam sobie? -- skoro laptop zostałby przyspieszony szybszym
dyskiem... ;)

IMO SSHD nie ma sensu tam, gdzie często przebootowuję z jednego systemu na inny.
Nie ma też sensu wstawianie najszybszego HDD do adaptera PATA-SATA w miejsce
CDVD.
Natomiast wstawienie szybkiego HDD w normalne miejsce Fujitsu-Siemensa nie jest
złym pomysłem.

Być może warto do F-S wstawić najszybszy HDD
a do Acera -- SSHD i prawie najszybszy HDD, czyli akurat używkę, która teraz
jest w F-S.

-=-

Czekam na odpowiedź ze sklepu w sprawie przewodu USB do wewnętrznej nagrywarki
SATA...

-=-

Jeśli Cię interesują tylko czasy startu Win -- nie przeprowadzam takich testów
gdyż są bezwartościowe -- porządki mogą dać znacznie więcej zysków niż przeskok
na szybki dysk...

--