NAJLEPSZY TWARDY

Autor: stach_at_amk.rmnet.it
Data: Sun 06 Apr 1997 - 23:29:47 MET DST

On 1997-04-05 msokol said:
>3- ponawiam pytanie - jak sadzisz, jakie jest wedlug twojej wiedzy
>obciazenie proca podczas pracy z scsi i jak to wplywa na wydajnosc
>systemu. porownaj prosze z dyskami caviar eide.
[]
>6- oplacalnosc kontrolera scsi jest wyzsza niz sugerujesz. mozna np.
>podlaczyc kupe urzadzen peryferyjnych, ze wspomne zipa na scsi.
>dosyc istotne w pracy poligrafa - przenoszenie danych m-dzy makiem
>a pecetem. 7- jak wynika z p-tu 6, oplacalnosc (i sprawnosc
>systemu) wzrasta.

Duzo zalezy od zastosowan, do ktorych ow
komputer z systemem dyskowym ma byc uzyty.
Jesli ma to byc sprzet na server Netware
to obciazenie procesora ma male znaczenie
poniewaz i tak poslugujac sie MONITOR'em
mozna zobaczyc, ze jest zazwyczaj niskie
natomiast istotny jest transfer z/do systemu
dyskowego. Za SCSI przemawia moim zdaniem
wylacznie mozliwosc stosowania kontrolerow
RAID (macierzy dyskowych) ale jest to drogie
rozwiazanie, na ktore malo ktory wlasciciel
sieci chce sie zgodzic. Jesli nie stosujemy
macierzy to szybszy jest dysk EIDE niz zwykly
SCSI ( mam takie w server'ach). Dla takiej
sieci (30 stacji) waskim gardlem nie jest
procesor (486DLC) a transfer do/z dyskow
SCSI (2xFujitsu) kontroler AHA1540. Wymiana
plyty glownej na P120 32MB RAM i karty sieciowe
PCI jeszcze bardziej unaoczni w czym jest
problem i pewnie okaze sie, ze trzeba bedzie
dokupic jakis 2GB EIDE.
Komputer ma byc dopasowany do zastosowan i
to nalezy uswiadamiac ludziom co mysla, ze
wystarczy pojsc do sklepu Ocipusa i wziac
cokolwiek "z polki" i bedzie OK. Tak mysla
nawet niektorzy "glowni informatycy" :-)))
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:stach_at_amk.rmnet.it 22-24 CET
Fax: UNIPROJEKT Warszawa 48-22-673-11-67

`[1;36;45mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive