Re: NAJLEPSZY TWARDY

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sat 05 Apr 1997 - 18:40:44 MET DST

At 14:08 97-04-05 +0200, you wrote:

>Pentiumy sa zimne. Spytaj sie lepiej Piotrka Sobczaka, ile widzial
>padnietych Cyrixow ;) Potem przemysl sprawe...

  Przepraszam ze sie wtracam do tej dyskusji ale mnie sie wydaje,
  ze taka firma jak TCH nie sprzedaje Cyrixow,

  Pozatym temperatura troche inaczej dziala na silikon w procesorze
  a inaczej na czesci mechaniczne a w szczegolnosci na smarowanie
  i uszczelnienia. Tak wiec (chyba) Jarek wstawil tu do dyskusji
  nowy temacik i zasugerowal, ze zasada o wzroscie temperatury
  dotyczy takze polprzewodnikow. Moze to byc prawda ale nie musi byc.
  Chyba jest to prawda dla Cyrixow, ktore sie ostro grzeja w zakresie
  swojej normalnej pracy.
  Powiedzmy ze Pentiumy pracuja w temp 40C i ich "padalnosc" jest
  100 szt na milion. wzrost temp do 50C spowoduje wzrost padalnosci
  do 200 szt na milion. Bedzie to statystycznie dla jednego serwisu
  nieodczuwalne.
  Jesli Pentiuma pozbawimy wiatraka i wstawimy w strumien powietrza
  wyplywajacy z zasilacza (ATX oraz rozne pc digitala i HP) to ich
  padalnosc wzrasta znaczaco ?
  Jesli Cyrixa pobawimy wiatraka? co sie stanie?
  1 przestanie dzialac (zawis)
  2 czy zabezpieczenia termiczne w procesorze uratuja go przed
    trwalym uszkodzeniem ?
  Czy ktos rozbieral Cyrixa i wie jak on jest zbudowany ?

--
Romek