Re: NAJLEPSZY TWARDY

Autor: Marek Sokol (msokol_at_polbox.pl)
Data: Sat 05 Apr 1997 - 19:05:53 MET DST

Andrzej Karpinski <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl> wrote in article
<B6F645524C1_at_golem.umcs.lublin.pl>...
za

> Ja twierdze to samo, wiec nie wiem czego dotyczy dyskusja ;)

czyli temat jest wyczerpany. o.k.

> Tyle ze dobre SCSI to przynajmniej 1000zl kontroler i dysk o conajmniej
> +500zl wiecej od EIDE dajacego w zasadzie identyczna wydajnosc.
>
> Jesli dolozysz kontroler za 2000zl i do dysku dorzucisz nie +500 a
> +1000zl to roznica bedzie oczywiscie znacznie wieksza. A sa przeciez
> kontrolerki chociazby za 4500zl (DPT PM 3334UW), na ktore mozna wsadzic
> kupe RAMu. Sa cholernie wydajne twardzielki (a chociazby seria Cheetah
> Seagate - znacznie lepsza niz te wszystkie Barracudy, takze 4LP). Tylko
> to kosztuje w komplecie wiecej niz trzy typowe kompiuterki jakie sie
> [...]

sa tez kontrolerki tansze, i bardzo wydajne. rozmyslnie podajesz przyklad
drogiego kontrolera. poza tym szermowanie argumentem, ze trzeba kupic
kontroler nie jest fair.
1- mozna qpic plytke z wbudowanym scsi na adptecu. czy cena takiej plyty
jest istotnie duzo wyzsza od asusa t2p4 ktorego obaj mamy ?
2- cena - coz, taka jest cena za wydajnosc.
3- ponawiam pytanie - jak sadzisz, jakie jest wedlug twojej wiedzy
obciazenie proca podczas pracy z scsi i jak to wplywa na wydajnosc
systemu. porownaj prosze z dyskami caviar eide.
4- a tak btw: czy western digital produkuje dyski scsi ? jakos nie
widzialem ... moze nie szukalem.
wszyscy wielcy producenci produkuja dyski scsi. jesli nawet caviar je
produkuje to nie widzialem w polsce oferty wd'ka.
5- czy do produkcji scsi uzywa sie bardziej zaawansowanejtechnologii (nie
wiem, dlatego sie pytam) i co ewenualnie z tego wynika dla firmy western
digital.
6- oplacalnosc kontrolera scsi jest wyzsza niz sugerujesz. mozna np.
podlaczyc kupe urzadzen peryferyjnych, ze wspomne zipa na scsi. dosyc
istotne w pracy poligrafa - przenoszenie danych m-dzy makiem a pecetem.
7- jak wynika z p-tu 6, oplacalnosc (i sprawnosc systemu) wzrasta.

> A za +100zl nie kupisz SCSI, ktore da Ci chociazby te 30% lepsza
> wydajnosc niz EIDE - po prostu takich nie ma... Ale sa Caviarki ;) i
> dlatego je lubie.

to je lub. ja mam z nimi niemile doswiadczenia. ciag dalszy ponizej.

-=[ciach:bardzo mila propozycja]=-

coz... jako ze nie jestem osoba ktorej nie mozna przekonac, wobec
postingow twierdzacych za caviory sa dobrymi dyskami, nabylem w piatek, do
akurat modernizowanego komputera mojego znajomego, dysk twardy cavior
3.1gb. w cene zostal wliczony stary dysk cavior 340mb.
przepraszam - nabyl znajomy, ja stalem obok i sie przygladalem.
dysk pochodzil od szanowanego dystrybutora wd'kow (a przynajmiej tak stalo
napisane na stickersie) dysk zostal:

1- podlaczony do mojego kompa,
2- zostal uruchomiony fdisk (podzial na cztery partycje )
3- uruchomiono format.

wszystko miodnie. dusk sie zaformatowal. bez badow. po chwili znajomy
doszedl do wniosku zeby jednak zaformatowac dysk na trzy partycje.
uruchomilismy fdiska.
uruchomilismy format.

i co?
dysk sie owszem zaforamtowal, ale pojawily sie bady.
po ponownym zaformatowaniu zniknely. potem sie pojawily itp.
po ktoryms z kolei formacie dysk byl bez badow. podjeto zatem probe
przkopiowania starych danych na nowy dysk. proba sie udala. prawie.
przy kopiowaniu same komunikaty o bledach. (sector not found itp.).
nastepnego dnia dysk zostal wymieniony na (tfu!) caviora. identycznego
typu.
ten dysk byl dobry. zaformatowal sie. nawet mozna bylo zalozyc system. i
nawet zainstalowano w95!. tyle ze po trzech godzinach dysk zaczal
zachowywac sie glosno. bardzo glosno. dusk zostal wymieniony na dysk
seagate medalist 2gb. niestety, moj znajomy (bo byla to jego decyzja a nie
moja) zadecydowal ze jesnak chce seagate'a. moze stwierdzil ze nie chce
szybszych dyskow. moze nie chcial miec szybkiego twardziela. a moze
(poniewaz jest to czlowiek ktory woli pewnosc od szybkosci) woli miec
wolniejszego ale bardziej pewnego. nie wiem. wiem tylko, ze ja nie kupie
caviara. nie dotyczy to dyskow z serii la - niestety nie mialem okazji
przetestowania.

zaslyszane od kogos: caviary sa dobre. tak. jako podstawki do kawy.
aczkolwiek sa drogie (jako podstawki) ;=))))))))))

--
    ~~~ ~~~~ ~~~ /\O ~~ ~~ (_  phone:22-347804