Re: oplacalnosc scsi [bylo: NAJLEPSZY TWARDY]

Autor: Marek Sokol (msokol_at_polbox.pl)
Data: Sun 06 Apr 1997 - 23:02:12 MET DST

Jaroslaw Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
-=[ciach]=-

> Tu raczej chodzi o to, ze jak sie opracowalo dysk 10GB, to trzeba go
> najpierw probowac sprzedac za $2000, wiec trzeba poszukac klienta
> ktory zaplaci i nie mrugnie okiem. A taki posiada jakies RS6000,
> AS400, Sparcserver, a IDE sie w tym nie uswiadczy :-).
>
> Dopiero potem robi sie wersje dla szerokiej publiki, a tam chce dysku
> IDE.

tak. ale nie tylko. ale czy ten dysk e-ide jest tak samo sprawny?
nie chce walczyc z wiatrakami przekonujac ludzi to scsi, nie przekonam ze
wzgledow finansowych, zreszta sam siebie nie moge tak do konca przekonac,
ale chodzi mi o jedno: nie mozemy widziec _tylko_ide.
obojetnie jakie by ona nie bylo.
jasne, ze do gierek wystarczy autobus.
ale sprobuj obrobic zdjecie, ktore po separacji barwnej ma po 100mb kazdy
kolor ... gratuluje cierpliwosci w przypadku e-ide.
no i ta uniwersalnosc - podlaczysz wszystko -skaner, dysk, cd-romika,
nagrywarke (istotne!), zipa, jazza......
tego w przypadku ide _nie_zrobisz.
no i co tu duzo mowic - dysk ide posiada ograniczenia ktorych nie ma scsi
- chocby max transfer (16.6 - pio4 - standard)
scsi ma jakby troche wiecej ...
jesli ktos potrzebuje wydajnego dysku imho _powinien_ siegnac po scsi.
jakie najwieksze autobusy sa robione ? a jaki scsi ?