Re: [WINNT] nowy win7 muli

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] nowy win7 muli
From: john Stuntman <profesor.fir@gmail.com>
Date: Thu, 16 Jul 2015 12:08:49 -0700 (PDT)
W dniu czwartek, 16 lipca 2015 13:19:48 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
> Użytkownik "john Stuntman" <profesor.fir@gmail.com> napisał w wiadomości
> 092ec318-d126-4e9e-b6a4-0f0d22728459@googlegroups.com">news:092ec318-d126-4e9e-b6a4-0f0d22728459@googlegroups.com...
>
> Bo są bardzo szacunkowe i uproszczone.

> Są liczniki transferu (osobno dla czytania i zapisu), podsumować i mamy ile
> poszło.

a gdzie takie liczniki sa dokladnie?

> RAM jest jednak szybki. Też "po co mi w ogóle" ramdysk przy dużej ilości,

RAM jest wolny, to co obecnie ogranicza szybkosc programow to dokladnie
predkosc ramu
- mw pare bajtow na cykl zegarowy od miesiecy nie moge sie doszukac informacji
czemu tego nie da sie przyspieszyc i czy to wynika z fizycznych cech procesora
(raczej nie) czy z
fizycznych cech ukladu pamieci

> ale, jak nadmieniałem, są progsy, które bez swapa postawią ci się i nie
> przekonasz ich, niezależnie, jak dużo właściwej pamięci masz
> niewykorzystane, nie, one chcą mieć swapa, jak rozkapryszony czterolatek w
> hipermarkecie.

to pewnie nie zalezy od typu programu
tylko po prostu zaborczy system swapuje
to co nie dotykane na wszelki wypadek,

pewnie mozna to gdzies wylczyc w rejestrze,
jesli nie to faktycznie mozna by robic taki ramdysk ale to by bylo dosyc
kuriozalne

sam kiedys probowalem wrzucic kompilator i
zrodla do kompilowani na ramdysk - oczywiscie
okazalo sie to nie miec zadnego sensu bo
pliki kompilatora i zrodla od razu ladowaly w cache dyskowym co oczywiscie jest
nieporowanie lepsze (niz ramdysk bo dzieje sie automatycznie przezroczyscie i
nie trzeba zarzadzac )

> [...]
> konfigurujemy jako dysk. Więc nie nazwałbym "kaszy" ramdyskiem.

> Zrobiłbym to, gdybym miał wystarczająco pamięci. Ale mam tylko 2 giga, a
> programy razem potrafią pochłonąć 2.6, więc coś musi zostać choćby na
> chwilę, wyprowadzone na dysk.

> Różnie bywa. Czasem system stworzy sobie awaryjny plik wymiany niezależnie
> od ustawienia, jakie masz dla pamięci wirtualnej ("pamięć wirtualna" - to
> nie jest tożsame z plikiem wymiany!) i sobie działa. U mnie tak zrobił i
> nazywało się to chyba swapfile.sys, ale nie pamiętam.

no u mnie byly krashe nie pamietam juz czy apek czy cal;ego systemu chyba to
drugie -
to chyba wynika po prostu z tego ze programisci nie pisza programow odpornych
na brak pamieci (poniekad slusznie bo to by bylo duzo niepotrzebnej roboty ;/)