Re: [WINNT] nowy win7 muli

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] nowy win7 muli
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Thu, 16 Jul 2015 13:19:49 +0200

Użytkownik "john Stuntman" <profesor.fir@gmail.com> napisał w wiadomości 092ec318-d126-4e9e-b6a4-0f0d22728459@googlegroups.com">news:092ec318-d126-4e9e-b6a4-0f0d22728459@googlegroups.com...
te obliczenia to wydaja mi sie dosyc watpliwe

Bo są bardzo szacunkowe i uproszczone.

- zeby obliczyc ile jest nagrywane trzeba raczej wiedziec co jest nagrywane
gdzie i poco, napewno jest to swpam, tempy, chache, jakies tam pewnie
drobne dzienniki, moze costam jeszcze - nie kojarze czy jest
w windzie jakis dokladny licznik /sumator tegoź

Są liczniki transferu (osobno dla czytania i zapisu), podsumować i mamy ile poszło.

swap na ramdysku to dosyc odjechany pomysl nie wiem czy to mialoby
jakikolwiek sens, chyba raczej niebardzo,

RAM jest jednak szybki. Też "po co mi w ogóle" ramdysk przy dużej ilości, ale, jak nadmieniałem, są progsy, które bez swapa postawią ci się i nie przekonasz ich, niezależnie, jak dużo właściwej pamięci masz niewykorzystane, nie, one chcą mieć swapa, jak rozkapryszony czterolatek w hipermarkecie.

(tak samo jak nie ma wlasciwie chyab wiekszego sensu
uzywanie ramdysku wogole jako ze cache dyskowe robi

To nie to. On ci budoruje operacje dyskowe, są też dyski SSHD, ale jeszcze ich nie macałem, więc się nie wypowiem. Wymiana stron pamięci nie jest buforowaniem operacji dyskowych, to nie musi opierać się o jakikolwiek dysk fizyczny, a np., właśnie, wydzielony w formie dysku wycinek RAM, który konfigurujemy jako dysk. Więc nie nazwałbym "kaszy" ramdyskiem.

caly czas za taki ramdysk) Mozna wlasciwie calkiem wylaczyc swap

Zrobiłbym to, gdybym miał wystarczająco pamięci. Ale mam tylko 2 giga, a programy razem potrafią pochłonąć 2.6, więc coś musi zostać choćby na chwilę, wyprowadzone na dysk.

tyle ze o ile pamietam u mnie wtedy po wyczerpaniu ram nastepuje freece/crash xp ;C

Różnie bywa. Czasem system stworzy sobie awaryjny plik wymiany niezależnie od ustawienia, jakie masz dla pamięci wirtualnej ("pamięć wirtualna" - to nie jest tożsame z plikiem wymiany!) i sobie działa. U mnie tak zrobił i nazywało się to chyba swapfile.sys, ale nie pamiętam.

896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100