Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Thu, 25 May 2017 19:36:53 +0200
Po głębokim namyśle Eneuel Leszek Ciszewski napisał w Thursday 25 of
May 2017 18:24:

> Win (ta grupa jest o PeCetach -- natywne systemy PeCeta to DOS i
> Win)

        W świetle tego, co pisałeś o tablicy partycji nie wiem, co masz
na myśli pisząc "natywne systemy na PeCeta", ale ja na pecetach
korzystałem z DOS, Win (ileś tam wersji począwszy bodaj od 3.1),
NetWare (też system natywny w sensie nie portowany z innej platformy
sprzętowej), OS/2 (jw), Linuksa (jw.), a paru dalszym się przyglądałem
z ciekawości (jw).

> Jednak zazwyczaj jest tam standardowy FS.

        Zazwyczaj - tak. Ale nie zawsze, a architektura partycjonowania
dysku tego nie wymaga.

> W wypadku PeCeta -- FAT lub NTFS.

        W przypadku Windows - tak. Ale architektura peceta ani
partycjonowania tego nie wymagają. Ja np. mam na swoim pececie
partycje z NTFS, LVM, swap, RAID i ext4.

> Jestem przeciętnym użytkownikiem -- dla mnie pusta (bez FS) partycja
> nie jest atrakcyjna.

        Pusta partycja może też być zostawiona do sformatowania w
terminie późniejszym. :-D Nikt nie powiedział, że system plików
koniecznie trzeba zakładać (czyli formatować partycję) bezpośrednio po
utworzeniu partycji. A poza tym to, że coś jest nieinteresujące nie
oznacza, że tego się nie da zrobić albo że jest to wbrew jakimś tam
regułom.

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.