Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 25 May 2017 02:03:10 +0200

"Jan Stożek" 1521436.mvAGBg6W0N@pc-jasio.stozek.waw.pl

A nie jest tak? I czemu miałoby to podważać moje twierdzenie?
Chyba, że zmyliło Cię użycie niekompletnego określenia "formatów
tablicy partycji". ;-)

Ale chyba rozumiem/uznaję to rozgraniczenie -- partycja kontra FS.

Jakbyś miał więcej do czynienia z uniksami, to byłoby to dla
Ciebie całkiem oczywiste.

Dla mnie 'partycja' i 'filesystem' znaczy tyle samo -- co komu
po pustej partycji? ;)

Przyznaję jednak, że i partycjonery tak różnicują, jak Ty to czynisz,
czyli najpierw zakładają partycję, a dopiero później ją formatują.

Trochę jak z dyskietką czy przerwaniem lub dyskiem itd...

 dyskietka to i napęd, i nośnik, i sterownik...
 przerwanie to i zdarzenie zewnętrzne, i program obsługi tegoż, i nie tylko...
 dysk to i pojedynczy talerzyk, i funkcjonalny komplet w obudowie, itd...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'