Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Fri, 26 May 2017 08:58:12 +0200
Po głębokim namyśle Eneuel Leszek Ciszewski napisał w Friday 26 of May
2017 00:11:

> 'Natywny' znaczy coś na kształt 'rodzinny'.

        Nie "rodzinny", tylko "rodzimy".
        Ale ty mi nie tłumacz znaczenia słowa, bo sam się nim posługuję
przynajmniej od końca lat osiemdziesiątych, a umiejętność korzystania
ze słowników posiadłem w stopniu wystarczającym, tylko wytłumacz, co
konkretnie miałeś na myśli. Bo w świetle tego, że mylisz tablicę
partycji, partycję, system plików i metadane systemu plików stosując
je dość swobodnie i wymiennie nie rozumiem tego, co chciałeś wyrazić
używając tego słowa w tym kontekście.

> Już pisałem -- jak z 'butelką mleka'.
> 'Kupić butelkę mleka' znaczy tyle, co 'kupić mleko w butelce',
> nie zaś butelkę jakoś przynależną (jak dom Kowalskiego należy
> do Kowalskiego) do mleka. Można by nawet kupić mleko bez butelki. ;)

        Posługuję się językiem pisanym zawodowo, więc mi nie tłumacz
metafor, tylko wytłumacz, o co Ci właściwie chodzi.

PS. Jeśli dobrze rozumiem Twoje podejście, to nie można uznać
Windowsów w żadnej wersji za rodzimy system na IBM PC, bo w momencie
powstawiania IBM PC Windowsy nie istniały, a nawet nie dałyby się w
żaden sposób na nim uruchomić - choćby dlatego, że nawet w
najprostszych wersjach wymagały więcej, niż 640 MB RAM. :D

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.