Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 22 May 2017 23:33:50 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 23 maja 2017 00:11:28 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
napisał:

> To żadna przeszkoda, bo partycjoner nie odkasowuje na oślep.

Przeszkoda jest o tyle ze partycja załozona przez nowy soft będzie brac pod
uwage wiele zalezności. Skasowanie starszym narzedziem partycje usunie zupełnie
ok. Ale to starsze narzędzie załozy ją od nowa ale juz może zastosowac inna
geometrie. W efekcie jesli miales na tej partycji filesystem skasowales
partycje i zalozyles od nowa to filesystem nie będzie nadawał sie do uzytku i
system operacyjny uzna że go tam nie ma.

Załozyłem to milcząco bo takie deaktywowanie partycji nie przez narzędzie a
przez taka operacje założenia i aktywacji innej partycji jest dosyc
niespotykane i w związku z tym user chcialby zatrzymac dane na tej partycji
która słuzyc będzie do takiego obejscia.