Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 22 May 2017 23:27:07 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 23 maja 2017 05:20:20 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:

> masz na mysli hexredytor poddyskowy? I wpisywanie w odpowiednie miejsce 80H?

Tu akurat mialem na mysli edytowanie tablicy partycji takim edytorem bo nawet
dosyc leciwy edytor z pakietu nortona (czasy 1995-1997 oidp) miał odpowiednie
formatki do wpisywania danych i juz sobie transformował na bajty to co wpisałeś.

Jak miałbys ochote to możesz uaktywnić wszystkie partycje, możesz sobie załozyc
partycje na zakładkę albo z odstępem między nimi i tam sobie trzymać tajemne
zapiski i takie tam...

> I po to właśnie są grupy dyskusyjne i życzliwi respondenci.

Ano po to. Moja uwaga tyczyła sie tego że programy dziś starają się mieć nieco
wiedzy i ukrywają niektóre sprawy przed userem. Ja tych kombajnów nie uzywam bo
mi zazwyczaj nie są potrzebne. Dlatego nie wiem gdzie danej opcji szukać. Ale
wiem czy powinna tam byc w zależności od jej skomplikowania.

U siebie stosuje proste schematy partycjonowania albo korzystam z LVM.