Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 26 May 2017 02:22:56 +0200

"marrgol" og7i3c$o9s$1@dont-email.me

Wygląda na to, że PC i MS DOS-a też nie za dobrze.

PC to nazwa sprzętu czy softu/systemu?

Piszesz o DOS-ie, ja piszę o DOS-ie, dlaczego miałoby nagle chodzić
o sprzęt?  DOS IBM-a nazywał się PC DOS -- tego też nie wiedziałeś?

IMO był tylko IBM DOS i MS DOS -- oba identyczne do jakiegoś momentu.
Innymi słowy -- PC DOS to po prostu DOS zawierający i MS DOS i IBM DOS.

DOS IBMa nazywał się raczej IBM DOS. ;)

Ja zróżnicowałem -- DOS i FreeDOS.

  http://www.freedos.org/download/

Nie używałem FreeDOS -- z wiadomych ;) powodów.
(był zbyt drogi)

IMO różnicowanie PC DOS i MS DOS nie ma sensu.

Na poparcie mych słów -- systemowe fdiski M$ nie oferowały kilku podstawowych.

I to, że fdiski nie pozwalały utworzyć więcej niż jednej partycji
podstawowej (ale bez problemu widziały utworzone innymi narzędziami,
prawidłowo pokazywały, jakie OS przydziela im litery dysków, i pozwalały
bezbłędnie je usuwać) ma dowodzić, że OS "sobie z nimi nie radził"?
Zabawne.

IMO Ty jesteś teoretykiem, nie praktykiem.
Załóż sobie kilka podstawowych pod DOS i popracuj na tym. ;)

Ja miałem z tym BARDZO poważny problem,
którego nie rozwiązałem do końca używania WinDosów.
(jak pisałem -- miałem na dysku naraz wiele partycji
systemowych -- z kilka z WinDosami i kilka WXP)
Sprawę nieco ratowało nieobsługiwanie NTFSu przez WinDosy.

Ja to miałem -- mam nadal i bakapy,  i pełny komp, na którym to miałem.
(prawie pełny -- jest nadal to, co potrzebne do odtworzenia tego układu)

Jak wygladał pulpit?
Pulpit po prostu był upstrzony ikonami. ;)
Katalogi miały swoje ikony, Dyski -- swoje...

  http://leszekc.w.tkb.pl/smieci/317procent.png <-- 317% normy ;)
  ale program bardzo dobry, choć mam go z (zaprzyjaźnionym ze mną) wirusem

  http://leszekc.w.tkb.pl/smieci/gazeta.jpg <-- miałem do dyspozycji kilka ;)
serwerów NNTP ;)

  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/copybackupi.PNG <-- tu są po dwie podstawowe
FATalne
  ale ukryte -- hidden

  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dysk.png <-- wykreślenie jałowości rozmowy z
Kaweckim ;)
  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskk.png
  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkk.png
  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkki.png
  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkkk.png
  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkkki.png <-- tu jest błąd, bardzo ciekawy i
niemerytoryczny ;)

  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/pamela.png <-- to prawdziwe układy na tym
kompie!!!!

  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/patrycja.png

  http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/totalnybackupp.PNG

Mało RAMek:

  http://leszekc.w.tkb.pl/kros/MN1978o.png
  http://leszekc.w.tkb.pl/kros/mojkomputerr.png <-- duże potrzeby
  http://leszekc.w.tkb.pl/kros/mojkomputer.png

Może kiedyś znajdę i pulpit. ;)
Ogólnie dyski miały swoje ikony.
Katalogi -- także.
Miliony (przesadzam? -- raczej nie) ikon ciągnąłem z netu, niektóre sam
malowałem. ;)
(teraz nie jestem aż tak pracowity)
Ikony ciągnąłem popakowane -- kto by tam chwalił się ich wyglądem...

WXP literuje jak JUSER chce, ale nie Dos czy WinDOS.
Na dodatek DOS czy WinDos literuje w tak
niespodziewany sposób, że trudno nad tym panować. Powaga. ;)
(dlatego u mnie partycje są UKRYTE) a FDisk nie oferował kilku podstawych.

-=-

Skasowanie (delete) i założenie (create) partycji -- zły pomysł!
Skasowanie (delete) i odkasowanie (undelete) partycji -- dobry pomysł!

To tyle w tej materii.

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'