Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 24 May 2017 20:15:41 +0200

"Kamil" og2l4v$j6k$1@node2.news.atman.pl

Szkoda, że nie używasz/lubisz gotowców,

Gotowych programów?
Używam. Wręcz odwrotnie -- od dawna nie używam ,,ręcznej roboty''. ;)

[..] mam dysk 1TB podzielony programem Gparted AMD 64 bit.

I na tym dysku straciłem dostęp do jednej partycji.

Jak dużej?

Żaden bardziej przyjazny partycjoner

Rozumiem, że próbowałeś Paragonów...

nie widzi "geometrii" stworzonej przez wspomniany wynalazek.

Chiałbym odzyskać dostęp do tej partycji bez utraty danych.
Poszukiwanie tejże partycji hexedytorem to paranoja.

Niekoniecznie. :) To:

 https://www.x-ways.net/winhex/

jest fajne, ale chyba ,,płatne''. ;)

PM8 komunikuje BAD partition na temat całego dysku.

Testdisk nie daje rady. Co ciekawe photorec z pakietu
testdiska odzyskał dane, ale bez zachowania struktury
katalogów, Groch z kapustą,

Moja propozycja:

- skopiuj tę partycję bajt do bajta (bez wnikania w strukturę) na inną
  (po prostu skopiuj)
- skasuj tę inną i odkasuj Paragonem, prosząc o skanowanie szczegółowe
  (skasuj kopię i szukaj skasowanej w miejscu powstałym po skasowaniu)

Jeśli to nie da dobrego rezultatu, użyj programów typu ww. winhex.
Odkasowanie Paragonem może dać dobry rezultat, bo w trakcie tego
odksowywania Paragon podejmie próbę reperacji... Tak czy siak
przed próbami ratowania, warto uszkodzoną partycję (czy nawet
cały dysk) skopiować baj do bajta, aby w razie czego ;) nie
popsuć zapisu jeszcze mocniej...

Na tym kompie nie mam stosownych programów, ale może odpalę
stary komputer -- i poszukam innych edytorów.

Wbrew pozorom ,,ręczna robota'' edytorami nie jest straszna,
bo te edytory są stosownie napisane tak, aby pomagać w odzysku.
(potrafią pomagać, szukać ,,inteligentnie'', kolorować itd...)
To nie jest szukanie po omacku bez pomocy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'