Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji
From: Zośka <@>
Date: Mon, 21 Sep 2015 22:51:29 +0200
Nie zgadzam się z tym, że mi na tych danych nie zależy i że
niepotrzebnie zawracam ..., jak to ktoś tu ujął. Zależy mi,
ale każde dane mają swoją cenę, zależną m. in. od zasobów
zainteresowanego, a teraz nie planowałam takiego wydatku.
Nie ma chyba na świecie danych absolutnie bezcennych
i proszę mi nie wmawiać, że Wy jesteście gotowi zapłacić
dla ratowania jakichś danych każdą cenę.
Ponadto, wszystko jest prostsze gdy się ma pod ręką kilka
komputerów, na których można robić różne próby, tudzież
kilka dysków, do wyboru, do koloru.
Zatem Panowie, proszę ostrożniej z tym wydawaniem sądów.
Ja w swojej dziedzinie też jestem biegła. :-)

skombinuj sobie Mini XP z pakietu Hiren's Boot CD
Gdy o tym przeczytałam w Twoim newsie zaświeciła mi się
czerwona lampka i zaczęłam przeszukiwać moje płytki CD.
Dobrze pamiętałam, że płytkę z takim programem mam, tyle,
że jest to płytka sprzed paru lat (wersja 15.1, chyba z 2011r.).
O ile sobie dobrze przypominam kilka lat temu miałam jakiś
problem z pendrivem i pewnie wtedy ją nagrałam. Już nawet
nie pamiętam czy z niej skorzystałam.
Jeżeli ta wersja nie jest zbyt stara, to mogłabym spróbować
z niej skorzystać. Jeśli lepsza jest nowsza wersja, to napisz
proszę która. Ściągięcie i wypalenie płytki to nie problem.

Wybiera się XP-eka z listy, a tam  już jest cały zestaw narzędzi.
Przypinasz dysk uszkodzony, przypinasz dysk nowy,
Nie wiem czy dobrze rozumiem słowo "przypinasz", ale jeśli chodzi
o podłączenie do kabelków w komputerze, a nie o montowanie
w systemie, to chyba trzeba to zrobić przed zbootowaniem
z tej płytki i wybraniem XP-eka?

PWHE (z menu, szara ikonka w zasobniku, LPM - Partition/boot/MBR - PWHE), z menu programu Wizard, Copy Disk Wizard i dalej sobie poradzisz.
Czy mógłbyś to opisać nieco dokładniej?

Dalej Twój opis wydaje się jasny, przynajmniej gdy go tylko czytam. :-)

No ale teraz rzecz najważniejsza. Kupno dysku. Nie wiem jaka jest
różnica w cenie między dyskiem 1 TB, a większym, pewnie zależy to
do marki. Myślę że 1 TB mi wystarczy, a będzie taniej.
Co kupić, żeby nie przepłacić? Chciałabym znaleźć złoty środek między
jakością i ceną. Jakieś sugestie? Chodzi mi o dysk nowy z gwarancją.
Pojadę jutro na Giełdę Elektroniczną.

Pozdrawiam
Zośka