Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Tue, 22 Sep 2015 01:09:46 +0200

Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości l0j00bpn7aqqojmsu1fje6155r1v462jsr@4ax.com">news:l0j00bpn7aqqojmsu1fje6155r1v462jsr@4ax.com...
Nie, w tym przypadku to wina dysku, jest wadliwy, najwyraźniej ma coś
z nośnikiem.

Wygląda, jakby coś go dźwięknęło i się trochę ferromagnetyka ukruszyło od trzepnięcia głowicy w nośnik, a następnie okruszynki poprzylepiały się znów do nośnika, uniemożliwiając głowicy prawidłowe magnesowanie go. Ale... to chybaby wtedy po całym dysku poszło. Otworzyłbym w komorze laminarnej i zobaczył, czy powierzchnia jest przyrysowana. Widywałem takie, że aż dziw, że w tym miejscu chciało jeszcze czytać i pisać.

I tak muszisz gdzieś te odzyskane dane skopiować, bo stary dysk po
ewentualnej naprawie popracuje miesiąc czy dwa, znowu dostanie
badsektorzycy i wtedy stanie się nieczytelny, więc lepiej nie
kombinować.

I cały czas usiłuję to Zosi uświadomić. Ja jestem prawie pewien, że szybko dobrze i tanio załatwiłbym ten problem w niecały jeden dzień, a może nawet 3 godziny, wliczając kopiowanie posektorowe (i w tym przypadku tylko takie). Skoro chkdsk widzi te uszkodzone struktury, to szansa na odzysk jest całkiem spora. Ja używam uszkodzonych dysków w celach wyłacznie zabawowych, lub ewentualnie awaryjnie, jako tymczasowe cache, bo na poważne dane nie ma miejsca na takim.

XP da sobie radę z dyskiem 2TB max, więc taki można śmiało kupić

Zasadniczo tak, ja mam jednakże specjalny sterownik, dzięki czemu pod XP używam dysku 3TB z całodyskowym woluminem NTFS. Partycja jest oczywiście GPT. Nie jest to sterownik "boot".

--
Telespamerzy:
814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048