Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 20 Sep 2015 11:57:45 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 20 Sep 2015 09:18:20 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <55fe5dae$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
od Zośka <@>  :

Masz szczęście, Victoria nie wykryła więcej błędów, jest tyle, co
przed testem(369), wszystko na dobrej drodze.

>Te testy uruchomiłam wieczorem i do pewnego momentu je śledziłam.
>Wydaje mi się, że pierwszy błąd Err pojawił się gdy testowanie było
>w połowie dysku lub tuż przed połową. Może dlatego pierwsza
>partycja (jeszcze) pracuje.

Victoria domyślnie nie naprawia błędów, aby to zrobiła, musi mieć
zaznaczoną opcję REMAP(do wyboru są trzy opcje, IGNORE, REMAP i
ERASE).
Musisz ją odpalić jeszcze raz, tylko teraz zaznaczyć koniecznie REMAP.
Jak Victoria napotka uszkodzony sektor, to wyświetli coś takiego:

18:11:34 : LBA 154088233 try REMAR...
18:11:34 : LBA 154088233 try REMAP... complete

REMAP spowoduje, że Victoria wymusi na dysku przepisanie zawartości
tego uszkodzonego sektora do sektora zapasowego(remapowanie, sektor
uszkodzony wyłączy a na jego miejsce podstawi nowy), sektor po tej
operacji zacznie być widoczny dla systemu i przy dobrych wiatrach
system plików ocaleje.
Tylko pamiętaj, musisz ustawić w opcjach dokładnie tak:
- opcja READ - odczyt przy skanowaniu (nie Write, bo nadpiszesz dysk
zerami)
- opcja REMAP - po napotkaniu sektora z błędem zostanie on remapowany
(nie ERASE, bo ERASE usiłuje nadpisywać zerami uszkodzony sektor)
To może długo potrwać, pewnie conajmniej 10 godzin.
Potem restart, sprawdzenie, czy parametr C5 w dysku wynosi 0, jeśli
nie, to trzeba zrobić następny skan Victorią z opcją REMAP.
Tu opis jakiegoś gościa, który sobie tak naprawił dysk:

http://hdtvpolska.com/topic/24625-victoria-43-krotki-poradnik/

Jeśli partycja dalej nie będzie widoczna, to za pomocą programu DMDE
można będzie zobaczyć co jest do odzyskania, odezwij się po skanie, to
pomyślimy co dalej.

--
"Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
 Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."