Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Fri, 18 Sep 2015 23:59:37 +0200

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:138ltu7nwrz6t$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Ja mam zasadę jedną - i wbijam ją również do głowy znajomym, którym
komputery ogarniam - problem z dyskiem, wyparowała partycja = nie, na tym
dysku _nie pracujemy_ do momentu, aż problem zostanie rozwiązany.

W pełni się zgadzam..Uszkodzony dysk może zejść nawet od odczytu. Dlatego jeśli tylko możliwe, to od razu obraz, dzięki czemu ruchy pozycjonera są znacznie mniejsze i łagodniejsze, a przez to, jeśli np. na ramieniu leży ukruszony nośnik, czy głowica lada moment odpadnie, bo jej zawieszenie właśnie uległo zmęczeniu materiału, układ będzie narażony, bo będzie, na mniejsze przeciążenia i może nie urwie się, może nie pokruszy dalej...? Znajomemu sczytałem kiedyś dysk na 10-15 minut przed całkowitym padem, dane udało się odzyskać. Dane przeniosłem posektorowo akurat Partition Magic-em, udało się. Potem rozszerzenie woluminu, bo drugi dysk był większy i już. Padnięty dysk próbowałem jeszcze na różne sposoby ożywić, ale już tylko tłukł pozycjonerem i za chiny nie wstał. A chciałem go dorżnąć, aby nośnik powoli się wysypywał, aż powoli padnie. Chciał szybciej, trudno. Na dziś, mam 12 (dokładniej, to 10 + 2 jako prezent od kumpla) dysków do zabawy, kupiłem na złomie jna giełdzie po 5 zyla sztuka (może bym utargował, ale już mi się nie chciało). Poćwiczę sobie odzysk, może terminala użyję do ćwiczeń? Mam jeden sprawny dysk z wcześniejszych takich zakupów.

--
Telespamerzy:
814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048