Re: [WINNT] System bie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System bie widzi zawartości partycji
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 17 Sep 2015 23:21:41 +0200
Dnia Thu, 17 Sep 2015 18:13:36 +0200, Zośka napisał(a):

(ciach…)
> Tymczasowo wyłączyłam ochronę AVG, ale to nie pomogło.
> Uruchomiłam także system w trybie awaryjnym, ale pojawił się
> taki sam komunikat.
>
> Bardzo proszę o pomoc.

Prawdopodobnie posypała Ci się „tylko” struktura logiczna drugiej partycji.
Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie:
1. wyciągnąć dysk, podłączyć do drugiego komputera i zrobić jego pełen tzw.
obraz. ZANIM zaczniesz korzystać z jakiegokolwiek oprogramowania, które
wykonuje inwazyjne operacje - choćby systemowego sprawdzania dysku. Bo
możesz spieprzyć więcej, niż obecnie.
2. mając możliwość odtworzenia obecnego stanu dysku, można zacząć korzystać
z innych narzędzi.

Ja bym w pierwszej kolejności użył porządnego programu do odzyskiwania
danych - np. GetDataBack for NTFS. Ma on (poza skutecznością) m.in. tę
zaletę, że niczego nie pozwala zapisywać na partycji, z której odzyskuje
dane.

Mając odzyskane na innym dysku to, co najważniejsze - można przetestować
partycję na okoliczność błędów logicznych. Możliwe, że posypała się jedynie
tablica partycji, a możliwe, że uszkodzenia logiki idą trochę dalej.

[ Szczęśliwy mężczyzna, to taki, który więcej zarabia, niż jego żona jest  ]
[ w stanie wydać. Szczęśliwa kobieta, to taka, która takiego znajdzie.     ]
[                                                            (Mario Adorf) ]