Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 29 Jun 2013 01:04:59 +0200
Dnia Mon, 24 Jun 2013 09:25:45 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> Owszem, choć wyszło im to tylko w Windows, a Chromowi wychodzi także pod
> Xami. :D

Czyli w Google raczej potrafią pisać swój soft trochę bardziej, skoro
przeglądarka czy pod pingwinem, czy pod Windows wygląda tak samo. :D

> Za to w FF zrobili to dobrze -- można to wyłączyć, a w Chromie nie.

To już jest inna kwestia.

> Dlatego ja używam F11, bo wtedy mam jeszcze więcej oszczędności w
> pionie, bo pasek zadań znika. Ale Chrome ma skopane F11 totalnie.

Dlaczego? Full screen, to full screen. :)

> Nie używam, więc znów nie spotkałem.

Wystawię Ci screena, jak znowu mi to Firefox odstawi.

> A nawet stylów :D
>
> Złośliwy jestem, ale mogę, bo ten błąd się u mnie też często pojawia i
> sam z nim walczę.

Ja sobie akurat cenię poprawianie moich błędów w pisowni. :D

> No to już kwestia twórców rozszerzeń. Tylko zauważ -- tu masz ,,autor
> rozszerzenia wie, że jego funkcjonalność konfliktuje częściowo z głównym
> programem'', a nie że rozszerzenie Wacka konfliktuje częściowo z
> rozszerzeniem Mariana. A tak naprawdę to nawet nie z Mariana, ale z
> Mariana i Tadka i jak masz Mariana i Tadka, to Wacek się psuje...
>
> Słabo widzę takie testy krzyżowe każdy-z-każdym. Parami 2 z n-tysięcy to
> już jest niewyobrażalna liczba. A potem trójkami, czwórkami,
> tysiącami.... Miłego testowania.

Ale co to usera obchodzi tak naprawdę? Bo widzisz - dochodzi / może dojść
później do kuriozalnych sytuacji. Jak choćby moje obserwacje żertości
pamięci przez Thunderbirda. To wina samego Thunderbirda, czy któregoś z
rozszerzeń? Czy kombinacji rozszerzeń?

> Mój tak. Dlatego dla mnie to bezużyteczne.

Twój wybór.

> Nie mam takiej potrzeby. Mam konkretne narzędzia i ich używam i
> spełniają swoje zastosowanie. Udało mi się jeszcze załapać na darmowe
> Google, to używam.
> Jak przyjdą i powiedzą, że darmowość znika nie tylko dla Nowych, ale
> także dla Starych, to się zastanowię gdzie się przenosić. Na razie
> dobrze mi działa i w komputerze i w Androidzie.

Się na rozwiązania z japkiem przesiądź. ;DDDDD

> No googla. I działa. I spełnia zadania i tyle.

Nic dziwnego, że działa. Google musiałoby upaść na łeb, żeby ich rozwiązania
na urządzenia mobilne nie współdziałały z ich usługami dostępnymi w chmurze.

> Przez lata pracy w edukacji pokazywałem RSSy, ale jakoś parcia na nie
> wśród nastolatków nie zauważyłem. U nikogo z klientów też RSSów nie
> widziałem w użyciu.

Mam odmienne doświadczenia. Fakt, że próbka statystyczna niereprezentatywna,
plus gimbazy w niej nie ma. :D

> Niby znam te teorię, a sam mam dość niewiele kanałów. Bo tyle co ja
> czytam to se wejdę na stronkę.

Ja widzisz na odwrót. :D

> No bo ci tłumaczę, że to wewnętrzny format.

No właśnie. Wewnętrzny. Wykorzystywany przez samego Thunderbirda. Czyli on
go potrafi zinterpretować i odczytać. Co choćby sam Twój tekst o podmianie
pliku książki adresowej wystarczająco dobitnie potwierdza. Tyle tylko, że
brakuje opcji - otwórz/zaimportuj pajacu ten plik, tak! To jest książka
adresowa w znanym Ci formacie.

> Tak jak te twoje hasła, co siedzą w SQLLite, a ty masz rozszerzenie co je
> eksportuje i importuje. Tu masz eksport -- import i założenie, że lamer
> nie grzebie po plikach profilu i nie wyłuskuje wewnętrzne bazy danych.

Z tym SQLLite, to kolejny kwiatek jest. Bookmarki swego czasu siedziały po
prostu w pliku HTML. Pokaźny zestaw sobie ważył ze 300-400KB. Otworzyć to
można było dowolnym czymś, co interpretuje HTML. Albo notatnikiem, jak się
miało kaprys. Nie kuźwa. SQLa się zachciało. Głupi plik z bookmarkami z
400KB spuchł do ponad 10MB. Ja się pytam - po kiego wuja?

> Powiększanie całości.

Aha.

> No ale to było w czasach, gdy nie istniał chrome, IE nie miało w ogóle
> nic itp. Lupę ma od wersji 3 bodajże.

Fakt - lata temu to było, zanim ktoś przytomny wpadł na pomysł, że
powiększanie samego tekstu może być obsysające. :D

> Nie jest. Już wyjaśniałem. Jedynie sensowne jest powiększanie tekstu.
> Ostatecznie jeszcze tak jak ma Opera z włączoną opcją ,,zapobiegaj
> wyłażeniu poza ekran''. A w wersji Chrome, że wyłazi mi i mam stronę
> przewijać na boki, to w ogóle użyteczne nie jest.

Nie jest dla Ciebie. Dla mnie sensowne jest powiększanie wszystkich
elementów. I co? Moja racja jest bardziej mojsza? :D

> No. Wykorzystać  tam zawarte pliki. I cudowne jest to, że sobie wyskoczy
> okienko, bo mogę natychmiast używać, bez odpalania kolejnych programów.

Tylko widzisz - do operacjach na plikach, to ja stosuję - przykładowo -
Total Commandera. Którego generalnie uruchomionego mam cały czas. Na wuj mi
ten autorun z propozycją odpalenia Eksploratora?

> Oj płyt to ja już od wieków nie używam. W jednym kompie nie mam w ogóle
> napędu, w drugim uszkodzony. Ale zawsze możesz ustawić, żeby DVD-Video
> było ,,nic nie rób, bo lubię sobie włożyć i nie używać''.

Całe szczęście, że mogę. :D

> Można ustawić, choć to pozbawianie się wygody.

Dla mnie wygodniejszym jest brak konieczności klikania po oknach, żeby się
odpierwiastkowały od zawartości podmontowanego nośnika. :D

> To ja już wolę Altap Salamander. TC jest do bólu skopany wizualnie.

O'rly? A co konkretnie? Tak z ciekawości.

> A cenowo chyba obydwa podobnie. Ba! Altap ma jakieś cenowe promocje dla
> organizacji.
>
> Ja TC to znajduję tylko pirata u klientów, których kiedyś obsługiwała
> konkurencja i zawsze usuwam i płaczu nie ma. Trochę gorzej z
> wszechobecnym pirackim WinRarem, bo niestety Urząd kiedyś go wmuszał ale
> też podmieniam na 7zipa gdzie się da.

Też promuję 7-zip. :) I Total Commandera. :D

> Pewnie nie, nie stać mnie na nowe (zwłaszcza, że nowe mają inne wady,
> np. ja kocham swojego lenowo za Trackpointa, a w tej chwili chyba nie ma
> na rynku już żadnego modelu z trackpointem, a ledwie kilka z hybrydą).

Nie przesadasz? Kupowałem dobre ponad 2 lata temu poleasingowego Della D630.
Matryca ma 1440×900 rozdzielczości. I tak mi się coś zdaje, że w sensownym
segmencie cenowym, to raczej te starsze sprzęty będą miały sensowniejsze
matryce. ;D

[ Taka dziewczyna, jak już zacznie coś w kierunku faceta uskuteczniać, to  ]
[ on daje się prowadzić jak cielę na rzeź...                               ]
[ ...I przeważnie to jest rzeź...                                   (Musk) ]