Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: pioruns <www@website.com>
Date: Mon, 19 Oct 2020 19:55:36 +0100
On 19/10/2020 19:11, Marcin Debowski wrote:

> Chipset
> AMD X370
>
> Memory
> AMD Ryzen™ Processors
> 4 x DIMM, Max. 64GB, DDR4 3200(O.C.)/2933(O.C.)/2666/2400/2133 MHz Non-ECC,
> Un-buffered Memory
> AMD 7th Generation A-series/Athlon™ Processors
> 4 x DIMM, Max. 64GB, DDR4 2400/2133 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory
> Dual Channel Memory Architecture
> * Refer to www.asus.com for the Memory QVL (Qualified Vendors Lists).
>
> Ale w Memory QVL jest wymieniony ten ECC Transcend'a od którego się
> dyskusja zaczeła.

> [...]
Nie wiem skąd to bierzesz, ja biorę z oficjalnej specyfikacji płyty na
stronie ASUS:

https://www.asus.com/us/Motherboards/PRIME-X370-PRO/specifications/
I tam jest linijka, której w twojej wklejce nie ma:

"Memory
ECC Memory (ECC mode) support varies by CPU."

PRIME B350 Plus i PRIME B450 Plus też tak mają.

ASUS nie chwali się funkcjonalnością ECC i niezbyt dokładnie ją opisuje
w specyfikacji, ale *działa*. Lepsze to, niż wycinanie/wyłączanie
ECC/EDAC całkowicie w płycie tak jak robi to Gigabyte.

--
pozdrawiam,   pioruns