Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 25 Apr 2020 14:28:47 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 09:09:34 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <5ea3e22f$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
 od z <z@z.pl>  :
>Mam taką stację na usb 2.0
>Trochę z nudów a trochę z potrzeby testuję właśnie KLONOWANIE A na B
>Może mam za duże te dyski 1,5 Tera.
>
>Takie klonowanie przyciskiem trwa kilka godzin a dyski się grzeją (taki
>model)

To klonowanie pewnie się odbywa przez host(laptop), a jeśli masz port USB2, to
on pracuje
w trybie Half Duplex i mwięcej jak 15-20 MiB/s przy kopiowaniu nie
osiągniesz(USB3 jest
już full duplex)

>Dlatego planuję kupienie takiej stacji ale na USB 3.0.

Nie wiem, czy ma to sens, ta stacja pewnie nie będzie obsługiwać USB3 na twoim
laptopie(jeśli laptop nie ma natywnych portów USB3)

>Tylko czy KLONOWANIE będzie szybsze?
>W reklamach piszą o zajebistych transferach.
>A w rzeczywistości jak to wygląda?

W porównaniu do sata 300 mizernie, w dodatku o unkcji TRIM możesz zapomnieć.

>PS. Stacja ma też eSATA ale to łącze jakoś mi nie leży bo połączenie
>jest NIESTABILNE i działa na jeden dysk.

No to coś złego masz z portem czy kablami/zasilaczami, ja mam w laptopach po
dwa porty
Esatap, stabilne jak skała(usb zawsze się pyrdoli, bo to ujowy standard,
oczywiście
pomijając USB3.1 Gen2 czy 3.2 na złączu C).