Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 26 Apr 2020 17:34:13 +0200

"ąćęłńóśźż" 5ea5728a$1$520$65785112@news.neostrada.pl

: Wyjście eSata z komputera można połączyć bezpośrednio taśmą eSata<->Sata

Masz taką? Ileż włożyłem wysiłku w zdobycie takiej...
Teraz leży odłogiem!

: z dyskiem Sata, trzeba zapewnić zasilanie dysku (zresztą

Właśnie!!! Tu jest pies pogrzebany żywcem!

: USB też nie zapewni zasilania do dysku 3,5'').

Chyba, że z dziesięciu USB naraz?... Są przejściówki
dające 12 V z USB -- nawet niedrogie... Po kilka pln...
(nie wiem/pamiętam, jak z wydajnością prądowo-mocową)

Ale jak zasilić 3.5" z 3 V? ;)

I po co zasilanie SATA 2.5" dysku ma naraz: 12V, 5V i 3V,
skoro mogłoby obyć się bez dodatków... ;) Nie można było
tak zbudować zasilania, by szeroka (uniwersalna) wtyczka
pasowała do wąskiego gniazda HDD 2.5" i odwrotnie?...

: Twój komp jest tak nowoczesny, że nie obsługuje
: "starocia Sata"? To co obsługuje dla podłączenia dysków?

Wczesne IDE z PIO? ;)
(IDE było przed EIDE itd...)
To dopiero był wynalazek!
Idealny do wielozadaniowości ;) DOSa.

: Co do czasu: zakładając średnią prędkość transferu 100 MB/s
: wychodzi około 3h/TB. Włączasz wieczorem, rano odpinasz ;-)

Chyba, że śpisz w dzień. ;) Wówczas inaczej. ;)

: A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu,
: dla backupu lepiej mieć weryfikację, czyli czasy x2.

Kiedyś zapisałem obrazek partycji z weryfikacją, skopiowałem
go Totalnym (chyba tez z weryfikacją) po czym sprawdziłem bajt
po bajcie Totalnym -- kopia miała błąd, jak okazało się, fatalny...

[najgorsze dopiero nastąpiło później -- jeśli nie liczyć testowego
odtworzenia partycji, nigdy nie skorzystałem z tego bakapu, bo nie
był potrzebny! mam masę bakapów, które nigdy do niczego nie były
potrzebne... ale niechbym nie miał!!!...]

Weryfikacji IMO nigdy za wiele -- trwają, ale podczas
weryfikowania można iść na ryby. ;)

--

Postscriptum do Trybuna: Specjalnie dla Ciebie przebootowałem na WXP-C, z którego teraz piszę.