Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 27 Apr 2020 00:23:27 +0200

"Adam" r8437r$5ep$1$Adam@news.chmurka.net

A co w nich jest takiego, że nie można kopiować z mniejszego dysku na większy fizycznie?

Nie można z większego na mniejszy? Ileś skopiuje...
Jakbym nie mógł nalać wody z wiadra do szklanki...
Albo wyjąć jednej puszki ze zgrzewki...

Sorki, trochę nie doczytałem, że źródło ma 1TB.
Ale tak też można, pod warunkiem, że dane są poniżej pojemności docelowego. Tye, że nie każdy program pozwoli kopiować z większego na mniejszy przy założeniu, że pojemność danych mieści się na docelowym. Druga rzecz: trzeba później naprawiać partycję na docelowym. A jeśli partycji wiele, w tym logiczne, to może już być problem.

Wielokrotnie tak kopiowałem, korzystając z ATA czy SATA, korzystając z mechanizmów soft-RAID czy sprzętowych matryc. Jedyny problem jaki spotykałem , to kopiowanie pomiędzy dyskalmi ze "zwykłym" sektorem 512 a dyskami z sektorem 4k.

Qrdeaux -- jakież są problemy z tym ,,sprzętowym''' kopiowaniem...
Kopiuję WinHexem czy partycjonrami bajt do bajta cokolwiek -- bez
wnikania w wielkość źródła czy przeznaczenia, wielkość sektora itd...

[chyba te sprzętowe kopiowanie to kara Boża!]

Trzeba też odróżnić sprzętowe od fizycznego, z fizyczne od logicznego.
Sprzętowe to w niektórych kopiarkach, tych, co nie potrzebują komputera albo korzystając z matrycy w układzie Mirror. Fizyczne to sektor na sektor, a logiczne to (w uproszczeniu) partycje i system plików.

--
Pozdrawiam.

Adam